Wel internet op Client maar geen mappen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Heb een netwerk met 2 pc's met XP-pro erop. Heb internet verbinding op Client via de Host PC en kan via
de Client PC alle bestanden benaderen en veranderen op de Host PC, echter vanaf de Host PC de Client benaderen lukt niet :(

Heb al diverse malen de wizard netwerk installeren uitgevoerd en alle instellingen nog een keer na gelopen.
Ik blijf hier op vastlopen, wie helpt ?? :confused:


Remy
 
Wim,

Alleen op de Host staat Zonealarm geinstalleerd en deze is geconfigureerd als een ICS Gateway.


Remy
 
Hoi
In de trustet zone van ZA ook de client toegevoegt
ook al gast account aan gezet op de client

Groeten Ed
 
Hoi Ed,

De Client staat als zijnde New Network (standaard naam) aangemeld bij ZA, met het IP nummer erbij.


Remy
 
Hoi Remy
staat bij ZA de beveiliging niet te hoog voor je netwerk,
en heb je een gast account aan gemaakt op de host.
dat moet je even controleren in configuratiescherm en
dan gebruikers en wachtwoorden, gebruik daarvoor je
aanmeld naam en wachtwoord van de client, en zijn er wel mappen gedeelt want in die richting moet je het zoeken omdat je wel een inet verbinding heb zoek anders in de zoek funktie moet je zeker iets vinden wat je verder kan helpen

Groeten Ed
 
Laatst bewerkt:
Ed,

Het vreemde is dat te hoge instellingen meestal zijn om andere computers in bijv. de Host te laten kijken !
In mijn geval is het dus andersom, ik kan met elke PC op
mijn Host computer uitkomen alleen vanaf de Host PC kan ik geen andere netwerk computer benaderen.

Als alles te strak zou staan zou ik helemaal geen verbinding moeten hebben met de Client PC, dat heb ik in het verleden wel eens gehad, toen had ik de Host inderdaad te strak
afgesteld en toen kon ik met de Client idd helemaal niks meer, geen netwerk en geen internet . Mijn client heeft zoals
gezegd helemaal geen restricties (firewall etc.)

Ik heb zelf een donkerbruin vermoeden dat er iets is misgegaan
met de machtigings instellingen van de netwerk configuratie, dat ze op de een of andere manier verloren zijn gegaan voor de Host PC.
Misschien dat iemand iets meer weet over de map machtigingen binnen een netwerk ??

Remy
 
Is het misschien ook mogelijk om alle bestaande netwerken en instellingen weg te gooien en gewoon opnieuw te beginnen, want ik heb het vermoeden dat dit misschien wel de beste oplossing is.

Dus kan ik op enige manier met een schone (netwerk)lei beginnen ???


Remy
 
Wat gebeurt er wanneer je ZA gewoon eens uit zet?
 
Sigma,

Met zonealarm uit en zonder internetverbinding blijft het resultaat hetzelfde, ik kan alleen vanaf de client naar de Host kijken en niet andersom ...:mad:

Is er nog een optie om alles te verwijderen in apparaatbeheer of zoiets ??


:confused:
 
Enkele vraagjes:
- kan je de client pingen vanop de host
- zie je de client in de verkenner bij netwerklocaties
- zo ja wat is het foutbericht als je op de client klikt ?
- heb je op de client gedeelde mappen en/of bestanden
- zitten beide pc's in hetzelfde netwerk / workgroup ?
Misschien overbodig, maar overloop het eens

Jo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan