wel internet op laptop, geen internet op tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mapa01

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Berichten
7
ik heb mijn laptop draadloos verbonden via een etech router. Als ik verbinding wil maken met het internet op mijn tablet, zie ik de internetverbinding in de lijst staan. Deze kan ik aanvinken en het wachtwoord ingeven van mijn netwerk. Dan staat er op mijn tablet "verifieren" en daarna staat er verbinding wordt verbroken. Als ik de beveiliging van mijn router erafhaal, heb ik gewoon internet op mijn tablet.

Het rare is dat als ik probeer om internet te krijgen op mijn tablet (via beveiligd netwerk) ik wel gewoon internet heb via de laptop.

Ik krijg wel met de tablet op het netwerk van mijn buurman verbinding. Mijn buurman heeft geprobeerd om met zijn telefoon verbinding te maken met mijn netwerk en krijgt dan ook de melding dat de verbinding is verbroken.

Ik vermoed dat het probleem ligt in mijn router. Ik heb de router ook al gereset, maar het wilt niet lukken.

Wie o wie kan mijn helpen?

Alvast bedankt.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij;)
Je router is mss extra beveiligd d.m.v. een MAC-adres? Die alleen jouw laptop toegang geeft?
Update:
Device Admin’ menu: Vul het MAC-adres in van uw netwerkkaart die tot nu toe werd gebruikt
voor het kabelmodem. U vindt het MAC-adres van deze netwerkkaart
door op de betreffende pc in Start ‡ Uitvoeren het programma
WINIPCFG (of IPCONFIG in Windows 2000/XP) te starten.
Geef het model/serie e/o typenr. op van je router.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.

Mijn router is van het merk Etech, wgrt04 rev2.

Ik denk zelf niet dat mijn router beveiligd is, wan ik heb dus 2 tablets aangeschaft voor mijn kids.Het lukte me niet om verbinding te maken en opeens had ik met de ene wel verbinding met internet en de andere niet. Ben gaan zoeken op internet en daar stond reset je router eens. Dit heb ik toen gedaan en toen had ik opeens op ze allebei internet. Toen reageerde het touchscreen heel slecht op aanrakingen en hebben we een nieuwe gekregen, met als gevolg dat ik hier wederom geen internet op kreeg. Opnieuw de router gereset, maar helaas geen resultaat.

Ik zal zometeen eens kijken wat bij dat macadres staat.

alvast bedankt.
 
Mik zjegger, allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, hub se unne gooie roetsj gehad?

Dit is wat er uit is gekomen.


Windows IP-configuratie


Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: dynamic.ziggo.nl
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::ac93:aa43:eb85:2392%12
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.103
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 14:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fb:8f3:1842:abe3:611b
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::8f3:1842:abe3:611b%21
Standaardgateway. . . . . . . . . : ::

Tunnel-adapter voor isatap.dynamic.ziggo.nl:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: dynamic.ziggo.nl

Tunnel-adapter voor isatap.{158E0A67-3BA4-4527-B91D-8792E815388F}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
ja 2 zware dagen achter de rug, maar ook van hier de beste wensen. :D
Heb je al eens gekeken of er nieuwe firmware beschikbaar is voor je router?
Wat je ook eens kunt proberen als test, schakel de IPv6 configuratie eens uit bij eigenschappen v.d. verbinding.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het probleem aan het soort beveiliging ligt wat ingesteld is.
Heb je WPA2-PSK als beveiliging ingesteld?
 
Ik heb inderdaad wpa2/psk als beveiliging. Ik heb op dit moment firmware R1.97f5. Ik weet niet welke firmware ik van onderstaande moet pakken.

De ipv6 uitschakelen heeft niet geholpen.

Alvast bedankt.

Wireless 54 Mbps ADSL/Cable router
Model:WGRT04

File: Version: Opmerkingen: Remarks:edit1 edit2
Nederlandse Handleiding 22-08-2005(wpa) Nederlandse Handleiding Dutch Manual

Firmware 1.97E5C 24-01-2006
Version Info Firmware 1.97E5C met WPA & UPnP support. Aangeraden voor PPPoE gebruikers. Firmware 1.97E5C adds WPA and UPnP support, and fixes a PPPoE issue.

Firmware upgrade instructies - Gedetailleerde info over het upgraden van uw router. -

English full manual - Engelse handleiding. Full english manual. Please see addendum.txt for important information.

Firmware 1.97F5 13-07-2006
Version Info Firmware 1.97F5 met WPA2 & WDS support. Firmware 1.97F5 adds WPA2 & WDS support.
 
In dat geval zou ik de beveiliging op de router iets minder streng instellen, dus geen wpa2. Je router en je besturingssystemen moeten n.l. die standaard ondersteunen. Als ik zie dat de laatste firmware-update v.d. router van 2006 is dan weet ik niet of dat wel allemaal goed met elkaar werkt.
Handleiding voor als je door de bomen het bos niet meer ziet.
 
Het lukt me niet om de router minder beveiligd in te stellen. Ik stel hem dan in en reboot. Als ik dan via draadloze verbindingen mijn netwerk wil aanklikken dan gaat dat niet. Ik zie mijn verbinding dan onder aan de lijst staan met een rood kruisje erachter. Als ik daar op klik geeft hij de volgende melding aan:

De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.


Het lukt me dan ook niet meer om in de router te komen, dan reset ik hem en dan kom ik er weer in.
 
Ik heb nog steeds geen internet op mijn tablet. Ik vermoed dat mijn router te zeer verouderd is. Heb een nieuw modem (incl router) aangevraagd bij ziggo, maar die is afgewezen. Ben nog bezig met ziggo voor nieuw modem. Als iemand alsnog de oplossing weet hoor ik dat graag
 
Ik heb inmiddels een nieuw modem ontvangen met ingebouwde router (na indienen klacht bij ziggo dat ik geen nieuw modem kreeg).nu werkt alles perfect. Het lag dus waarschijnlijk aan de oude router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan