Wel internet-verbinding maar niet te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morbash

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Goedemorgen,

Omdat Windows Vista Home Premium 32bits niet meer zo lekker liep op mijn computer heb ik besloten om hem maar met de bijgeleverde recovery-disc opnieuw te installeren. Alles werkt prima en hij loopt een stuk sneller, maar laat het nou net even een probleem zijn dat hetgeen wat ik het meest gebruik het niet doet, namelijk Internet.

Ik heb een Draadloze adapter achter in m'n computer zitten en die heb ik correct geïnstalleerd (laten we zeggen; met de bijgeleverde cd en volgens de aangegeven stappen). Gisteren was het gewoon mogelijk om op het internet te surfen, maar sinds ik gisteren een paar updates heb geïnstalleerd via Windows Update vertikt hij het om ook maar het internet op te gaan.

De computer zelf geeft aan een goede verbinding te hebben met het netwerk (lokaal en internet) maar Internet Explorer geeft steeds weer opnieuw aan dat hij de webpagina niet kan laden.

Ik heb al een paar dingen geprobeerd:
1. Reset de instellingen van Internet Explorer (via Opties, Geavanceerd, ...)
2. Installeer een andere browser om te kijken of hij het dan doet (doet het dus niet).
3. Verschillende keren opnieuw opgestart

Ik zou geen flauw idee hebben wat ik moet doen en ik hoop dat iemand anders weet wat ik moet doen om dit probleem op te lossen?

Ik denk echter dat de updates iets vertikt heeft.
Heb je toevallig de naam van draadloze adapter?
En als je verbinding problemen hebt, dan heeft internet explorer wel eens de idee om offline te gaan werken. Afhankelijk van welke versie van Internet Explorer je gebruikt kan je dat meestal vinden om de linker ALT toets te drukken en dan bij "Bestand" te kijken dat offline werken niet aangevinkt staat.

Heb je toevallig de naam van draadloze adapter?

De draadloze adapter die ik gebruik is een Sitecom N300 USB adapter (model WL-302 v1 001). Daarnaast heb ik ook gekeken of Internet Explorer inderdaad op Offline modus werkte, maar dat was niet het geval.

Wat ik dan zou doen is een update downloaden maar dat zou dan over gekopieerd moeten worden naar de computer die dus geen internet heeft:
http://www.sitecom.com/support-product/productid/642#drivers

Heb je compleet geen internet? Dus dingen zo als Email, skype of windows live werken ook niet? Want dan weten we dat we niet met Internet Explorer moet stoeien maar de computer zelf.

Ik heb de driver en utility van de sitecom website gedownload en geïnstalleerd op de desbetreffende pc, maar nog steeds lukt het niet. Omdat ik de computer opnieuw had geïnstalleerd staat er nog geen skype of msn op. Ik heb msn geprobeerd te installeren om daarna te gaan kijken of die het wel doet, maar bij de installatie geeft ie al een melding 'Windows Live programma's kunnen alleen worden geïnstalleerd met een internet verbinding' ofzoiets. Ik vrees dat het om een computer probleem gaat, want het is niet alleen bij Internet Explorer zelf.

releasen van ip adres

heb je al eens geprobeerd je ip adres opnieuw te releasen? je kan dit op 2 manieren

CMD
ipconfig/release
ipcofnig/renew

of je gaat inloggen op je modem/switch en kijk daar even naar je dhcp instellingen daar zou een optie moeten staan op je ip adres opnieuw vrij te geven .

en anders kan je de lan kaart even updaten dat werkt soms ook kijk tevens ook naar de windows updates bij sommige versies van windows 7 is dit bereisd op deze up te daten niet echt logisch maar ja wat is tegenwoordig nog logisch aan windows.

Dan word het een stukje lastiger.

Graag op de start knop klikken en precies daar boven CMD in tiepen en dan Enter.

Achter jouw documenten enz. waar de _ staat "ipconfig /release" intikken
en dan "ipconfig /renew" na dat het geladen is.

Dit gaat dan je ip compleet vernieuwen.

Edit: Alain1988 was een beetje te snel voor mij. Stomme linux pinguïn :)

Laatst bewerkt:
ipconfig/release én ipconfig/renew lijken niet te werken, hij geeft een foutmelding.

Windows IP-configuratie

Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vrijgeven van deze interface: Loopback Pseudo-Interface 1 (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.)

Die melding geeft ie telkens wanneer ik ipconfig/release óf ipconfig/renew gebruik. Ik heb ook al geprobeerd om CMD als Administrator uit te voeren, maar dan geeft hij dezelfde foutmelding. Ik vind het ook een beetje raar dat hij begint te zeuren over een LAN-verbinding terwijl ik een draadloze gebruik, maargoed, Windows hea. ;)

re

inderdaad was ik effe vergeten dat windows dat niet toelaat als hij geen binnenkomende verbining krijgt.

en kan je inloggen op je router/switch en daar het ipadres opnieuw laten releasen?

Ik heb de modem en de router allebei gereset en daarna gezocht op de pagina van de router hoe ik een ipadres kon renewen, en het enige wat ik vond dat ik kon renewen was het Dynamische-IP-Adres, en die heb ik dan maar renewed.

Helaas doet hij het nog steeds niet.

Ik denk dat het puur aan m'n computer ligt, want overal door het hele huis heen doet alles het wel, maar alleen op die bepaalde computer wil hij geen internet pakken. Bij de startpagina zegt hij 'webpagina kan niet worden weergegeven' en als ik daarna een andere url (http://www.google.nl) intyp zegt ie hetzelfde, maar als ik alleen (www.google.nl < dus zonder http://) intyp dan zegt ie 'Het adres is ongeldig.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
:thumb:

Wat krijg je dan te zien als je alleen ipconfig doet?

Er moet iets tussen staan over een Draadlozen Lan Adapter. :confused:

Bijv. Draadlozen Lan Verbinding - Medium onkoppelt
Of well een IPv4 adres plus standaard gatway!

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf het probleem al gevonden...

Het zat zo; ik had, omdat het een redelijk langzame computer is, via msconfig de 'volgens mij dan onnodige' services en opstart dingen uitgevinkt, hij start dan hartstikke snel op en loopt ook veel sneller dan normaal. Ik heb alles weer terug gezet naar 'normaal opstarten met alle services' ofzo en voilà, internet doet het weer, maar de computer loopt een stuk langzamer en opstarten duurt een eeuw...

Maargoed, m'n internet doet het in ieder geval wel weer, ik zal kijken aan welke service het heeft gelegen en die laat ik dan gewoon simpelweg aanstaan. :) Weet iemand toevallig welke service het kan zijn?

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Wireless Zero Configuration geloof ik. Maar super dat je het opgelost hebt :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan