Wel internetverbinding, geen toegang tot internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elandlord

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Berichten
330
Hallo,

Gisteren heb ik Windows 7 32 bit opnieuw geïnstalleerd op een PC van mij.

Nadat dat allemaal goed verlopen was, heb ik geprobeerd verbinding te maken met het draadloos netwerk via een USB-wifi stick van ICIDU. Ik heb de bijbehorende drivers geïnstalleerd en alles werkte naar behoren.

Ongeveer een uur geleden heb ik problemen gekregen met internet, namelijk dat ik geen toegang heb meer tot internet (verbinding heb ik wél). Ik zie geen geel uitroepteken staan rechtsonderin mijn scherm. Daarnaast ligt het niet aan de DNS, aangezien het handmatig surfen naar een website via het IP-adres ook niet werkt.

Het vreemde is dat internet op mijn laptop, smartphone en tablet wel gewoon werkt.

Wat ik allemaal geprobeerd heb:

  • Systeemherstel
  • Aan- en uitzetten van draadloze netwerkadapter (die USB-wifi stick dus)
  • Het opnieuw installeren van de drivers van de USB-wifi stick
  • Het aan- en uitzetten van mijn router

Het gaat dus om een up-to-date versie van Windows 7 32-bit i.c.m. ICIDU USB Adapter 150n met de bijbehorende drivers.

Graag zou ik een duwtje in de goede richting krijgen, want ik kan geen andere oplossing meer bedenken.

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

*) Wat overigens ook wel handig is om te vermelden is dat niks meer werkt, niet enkel de browsers. Ik heb dus ook geen internettoegang met overige programma's.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht.

Ik snap het verband tusssen jouw link en mijn probleem niet haha. Hoe bedoel je dat precies?

Heb nu wederom windows opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen. Nu zijn sommige overige apparaten in het netwerk ook kuren aan het vertonen m.b.t. internet.

Begin dus te denken dat het aan de router ligt. Met ethernet kabel helemaal nergens last van.

Heb hem opnieuw ingesteld etc maar niks mocht baten helaas.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het verband tusssen jouw link en mijn probleem niet haha. Hoe bedoel je dat precies?

Daar staan alle problemen die windows heeft bij toepassingen en systeem maar indien alle andere apparaten ook wifi problemen hebben........., reset de router om mee te beginnen.
Wat is of zijn de merken en types van de modem, router of modem/router?
 
Bij de modem kan ik zou gauw niet komen.. Woon in een studentenhuis en de modem zit achter een gesloten deur, vandaar :(

De router is een Netgear WNR1000v2. Na een reset werken alle apparaten weer naar behoren... met uitzondering van mijn PC weer :confused:, ik kom er zo gauw echt niet uit..

Zo nu en dan kan ik wel een site bereiken maar dit is vaak maar enkele seconden.

Ik heb trouwens beide methodes geprobeerd, DHCP en statisch.. maar het heeft niks veranderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan