Wel kabel, geen internet. Dell probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanjansen50

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
23
Sinds enkele maanden heb ik een Dell laptop. erg fijn, behalve dat ik op sommige plaatsen geen internet kan krijgen, terwijl ik wel de goede kabel en verbinding heb. Zo kan ik op mijn taalschool met kabelinternet gerust mijn kabel inpluggen, maar geeft de laptop vervolgens aan dat er geen of beperkte verbindingsmogelijkheden zijn. het is GEEN beveiligde lijn. zelfs als ik draadloos internet gebruik dan krijg ik 100% signaalsterkte en krijg ik verbinding, maar toch kan de pc geen internet tot stand brengen. andere laptops in mijn omgeving lijken geen problemen te kennen. Waar ligt dit aan? Kent iemand dit probleem? Oplossingen? Het heeft waarschijnlijk wel iets te maken met (de instellingen van) Dell, omdat een andere jongen met dezelfde laptop hetzelfde probleem heeft.

graag reacties, indien nodig geef ik meer informatie,
groeten en bedankt!
stefan
 
Als je wel verbinding lijkt te hebben, heb je dan een inter ip nummer die begint met 10.x.x.x of met 192.x.x.x Of een ip met 169.x.x.x ?
Heb je Norton draaien?
 
dank en vervolg

ik heb in ieder geval geen norton draaien. heb AVG erop staan.
daarnaast heb ik het ook al geprobeerd na het uitzetten van mijn firewall en virusscanner, maar daar zat het probleem niet.

ik geef graag mijn ipnummer maar ben benieuwd waar ik deze snel kan vinden...
graag even instructies hiervoor.

ontzettend bedankt voor de eerste stapjes,
groeten,
stefan
 
Start, uitvoeren, typen: cmd [enter]
Typen: ipconfig [enter]
(of ipconfig /all [enter]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan