WEL mail geen internet verbinding via internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppedein

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
339
Hallo,
Een kennis van mij is tegen een vreemd probleem aangelopen. De mail kan hij gewoon verzenden en ontvangen. MSN doet het ook, maar de browser kan geen verbinding krijgen. Ik heb voor hem al mozilla er opnieuw opgezet. (Eerst verwijderd, computer opnieuw opgestart en mozilla weer geïnstalleerd) Ik vind het een heel vreemde zaak. Overigens gebruikt hij breedband. Dan nog een toevoeging, hij gebruikt windows XP.
Weet iemand wat er mis kan zin?
Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
hallo,

90 % dat het een firewall probleem is.
Poort 80 word geblokkeerd of alleen Mozilla, je zou eens de firewall uit kunnen zetten en het dan eens proberen.
P.S. werkt Internet Explorer ook niet ?
Meestal werkt alles wat van Microsoft: zelf is wel en wat je er bij op zet niet.

Emil
 
Laatst bewerkt:
hallo,

90 % dat het een firewall probleem is.
Poort 80 word geblokkeerd of alleen Mozilla, je zou eens de firewall uit kunnen zetten en het dan eens proberen.
P.S. werkt Internet Explorer ook niet ?
Meestal werkt alles wat van :evil:Microsoft:evil: zelf is wel en wat je er bij op zet niet :p

Emil

Ja hoor, de firewall heb ik uitgezet, maar dan doet hij het nog niet. En ook de internet explorer werkt niet. Ik heb ook even de stekker eruit getrokken, maar nee hoor. Ik snap er niets van.
 
Laatst bewerkt:
Is er ook en virus scanner actief die misschien het programma tegenhoud ?
En IE doet die het wel of niet ?
In firefox als je bij de voorkeurs instellingen kijkt staat dan bij Geavanceerd-netwerk de internet instellingen ook zodanig dat je rechtstreeks met internet verbonden bent en niet via een proxy ?
 
Is er ook en virus scanner actief die misschien het programma tegenhoud ?
En IE doet die het wel of niet ?
In firefox als je bij de voorkeurs instellingen kijkt staat dan bij Geavanceerd-netwerk de internet instellingen ook zodanig dat je rechtstreeks met internet verbonden bent en niet via een proxy ?


De IE werkt niet en de ontvangst staat op "Lan verbinding". Ik heb ook de virusscanner tijdelijk stop gezet.
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem hoort bij die andere 10 % waarvan ik zo niet 123 zou weten wat het probleem kan zijn.
Heb nu ook geen pc bij de hand om even in winXP te kijken wat er anders nog fout zou kunnen zijn.
Ik zal het in mijn achterhoofd houden, maar misschien is er iemand anders op het forum die een idee heeft ?
 
Kijk eens bij Internet Opties => Verbindingen => Lan settings of daar ineens een vinkje bij de Proxy staat. Uitzetten en het zou weer moeten werken.
Ik had daar vorige week ineens een vinkje staan met hetzelfde effect

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan