wel mail versturen, niet ontvangen - geen foutmeldingen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floddertje123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Hallo,

Recentelijk heb ik een nieuwe laptop aangeschaft en hiermee overgestapt van Office 2003 naar 2010. Alles netjes geinstalleerd, maar in Outlook nog een hardnekkig probleem.

Ik heb 2 POP-accounts, eentje prive en eentje zakelijk, beiden hebben een eigen map en .pst bestand. De 'default' (prive-account) werkt prima: ik kan mails versturen en nieuwe mails komen ook netjes in de Inbox van dit account binnen. De tweede (zakelijk, een andere provider) heb ik op diezelfde manier aangemaakt: met een eigen folder, verwijzend naar een eigen pst-bestand. Wanneer ik de accountinstellingen test krijg ik geen foutmelding: verzenden gaat goed en de toegang tot de mailserver om mijn mail op te halen is ook in orde. Toch komt de testmail niet aan in mijn zakelijke inbox (ook niet per ongeluk ergens anders). Aan mijn instellingen ligt het niet: de testmail komt nl wel aan op mijn oude laptop, die ik er nog maar even bij houdt zo lang het op mijn nieuwe allemaal niet werkt. Om dit nog eens te testen heb ik mijn zakelijke account geforward naar mijn prive-account. De testmail voor de instellingen van mijn zakelijke account kwam via deze forwarding wel terecht in mijn prive inbox, maar nog altijd niet in mijn zakelijke inbox. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat zakelijke mail ook echt aankomt (en dan ook nog graag in de juiste folder)?

Ik kan overigens wel mail versturen vanuit mijn zakelijke account. Deze is ook zichtbaar in de 'verzonden items' folder van mijn zakelijke account. Het gaat er dus puur om dat inkomende mail niet in mijn inbox (of waar dan ook - ook niet per ongeluk in de ongewenste e-mail oid) aankomt.

Wie snapt dit?

Alle email komt standaard binnen op je hoofdaccount. En dus in de bijbehorende .pst file. Vervolgens moet je met regels (rules) de email verplaatsen naar je juist map (of .pst file).

Ook nog even geprobeerd, maar dat werkt ook niet. De inbox van mijn zakelijke account blijft angstvallig leeg, terwijl de testmail die ik na het invoeren van de nieuwe regel wel via forwarding is aangekomen in mijn prive-inbox.

Het idiote is dat beide accounts netjes een eigen pst-gegevensbestand hebben, de verwijzingen kloppen etc. Ik heb inmiddels ook een derde (hotmail) account aangemaakt en dat werkt weer wel: hier komen berichten netjes in mijn inbox...

Heel frustrerend... (juist omdat het mijn zakelijke account is)!

Het is toch niet toevallig zo dat je oude laptop de emails van je account zit weg te snoepen. Deze kun je standaard maar op 1 plek binnen halen.

Nee, ook dat niet. Die staat het grootste deel van de dag uit, zeker nu ik een forwarder heb en zie wanneer er zakelijke mail binnenkomt. Maar dank voor het meedenken - 't zou zomaar zoiets simpels kunnen (of misschien zelfs wel moeten?) zijn...

Is die forward een rule in outlook of heb je die bij de provider ingesteld?

Ik had 'm bij mijn provider ingesteld.

Na heel veel gedoe hebben we inmiddels een alternatieve oplossing gevonden: via IMAP ipv POP werkt het wel... Nog steeds vreemd dat het als 2e POP account niet wilde lukken,maar toch weer blij dat het nu wel werkt.

Dat is logisch dat het via IMAP wel werkt. Tenslotte kijk je dan alleen naar een map op een server en haal je effectief geen email binnen.

Waarom POP niet werkt is me een raadsel. Deze config (en nog wel iets gekker) draait hier al tijden op Outlook 2003. 2010 zou hier op een zelfde manier mee om moeten gaan. Kan het helaas even niet testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan