Floddertje123
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 17 sep 2010
- Berichten
- 4
Hallo,
Recentelijk heb ik een nieuwe laptop aangeschaft en hiermee overgestapt van Office 2003 naar 2010. Alles netjes geinstalleerd, maar in Outlook nog een hardnekkig probleem.
Ik heb 2 POP-accounts, eentje prive en eentje zakelijk, beiden hebben een eigen map en .pst bestand. De 'default' (prive-account) werkt prima: ik kan mails versturen en nieuwe mails komen ook netjes in de Inbox van dit account binnen. De tweede (zakelijk, een andere provider) heb ik op diezelfde manier aangemaakt: met een eigen folder, verwijzend naar een eigen pst-bestand. Wanneer ik de accountinstellingen test krijg ik geen foutmelding: verzenden gaat goed en de toegang tot de mailserver om mijn mail op te halen is ook in orde. Toch komt de testmail niet aan in mijn zakelijke inbox (ook niet per ongeluk ergens anders). Aan mijn instellingen ligt het niet: de testmail komt nl wel aan op mijn oude laptop, die ik er nog maar even bij houdt zo lang het op mijn nieuwe allemaal niet werkt. Om dit nog eens te testen heb ik mijn zakelijke account geforward naar mijn prive-account. De testmail voor de instellingen van mijn zakelijke account kwam via deze forwarding wel terecht in mijn prive inbox, maar nog altijd niet in mijn zakelijke inbox. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat zakelijke mail ook echt aankomt (en dan ook nog graag in de juiste folder)?
Ik kan overigens wel mail versturen vanuit mijn zakelijke account. Deze is ook zichtbaar in de 'verzonden items' folder van mijn zakelijke account. Het gaat er dus puur om dat inkomende mail niet in mijn inbox (of waar dan ook - ook niet per ongeluk in de ongewenste e-mail oid) aankomt.
Wie snapt dit?
Recentelijk heb ik een nieuwe laptop aangeschaft en hiermee overgestapt van Office 2003 naar 2010. Alles netjes geinstalleerd, maar in Outlook nog een hardnekkig probleem.
Ik heb 2 POP-accounts, eentje prive en eentje zakelijk, beiden hebben een eigen map en .pst bestand. De 'default' (prive-account) werkt prima: ik kan mails versturen en nieuwe mails komen ook netjes in de Inbox van dit account binnen. De tweede (zakelijk, een andere provider) heb ik op diezelfde manier aangemaakt: met een eigen folder, verwijzend naar een eigen pst-bestand. Wanneer ik de accountinstellingen test krijg ik geen foutmelding: verzenden gaat goed en de toegang tot de mailserver om mijn mail op te halen is ook in orde. Toch komt de testmail niet aan in mijn zakelijke inbox (ook niet per ongeluk ergens anders). Aan mijn instellingen ligt het niet: de testmail komt nl wel aan op mijn oude laptop, die ik er nog maar even bij houdt zo lang het op mijn nieuwe allemaal niet werkt. Om dit nog eens te testen heb ik mijn zakelijke account geforward naar mijn prive-account. De testmail voor de instellingen van mijn zakelijke account kwam via deze forwarding wel terecht in mijn prive inbox, maar nog altijd niet in mijn zakelijke inbox. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat zakelijke mail ook echt aankomt (en dan ook nog graag in de juiste folder)?
Ik kan overigens wel mail versturen vanuit mijn zakelijke account. Deze is ook zichtbaar in de 'verzonden items' folder van mijn zakelijke account. Het gaat er dus puur om dat inkomende mail niet in mijn inbox (of waar dan ook - ook niet per ongeluk in de ongewenste e-mail oid) aankomt.
Wie snapt dit?