Wel met Xp niet met Vista draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hoi :)

Ik heb een basis modem van Telfort gedraad aan mijn computer.
Ik heb een laptop draadloos .
Ik heb een SMC router die ik daarvoor gebruikt .

Met info van het internet heb ik dit ondernomen om me laptop draadloos te krijgen .

1- http://192.168.2.1 om naar de smc modem te gaan
2- Lan instellingen >LAN ip op iets ingestelt wat valt waarin het Telfort modem ook zit en wat vrij is , heb 192.168.1.50 ingevult
3- De DHCP server 'disabled'
4- Alles opgeslagen

Daarna de bestaande Zyxel modem aangesloten op een van de LAN poortjes van de SMC router , heb ook de bedraade computer ook aangesloten op de SMC router .

Tot nu toe werkt het prima .

Maar er is een Maar ,
Ik heb op me Pc Xp en op een 2de partitie Vista .
Had alles wat hierboven staat op Xp uitgevoerd .
Als ik nu de pc opstart met Vista , dan krijg de draadloze laptop geen verbinding meer,
Als ik dan verbinding herstellen inschakeld, dan doet die het weer , dan is de verbinding weer uitstekend ,maar na 2 minuten verbreek hij de verbinding weer .
Is het nu zo , dat als ik van xp naar Vista omschakeld , dat de laptop dan die ip van Xp
zoek ? snap er niks van .....
Kan ik hier nog iets aan instellen zodat ik gewoon kan switchen tussen xp en vista op de gewone pc ,zodat de laptop gewoon zijn verbinding blijf houden als ik met Vista wil werken ?

Groetjes Saphira

Waarom heb je DHCP op Disabled ?

Als je een draadloze verbinding hebt wat is dan de sterkte ?

Hoi
DHCP op Disabled zetten is op advies van iemand , hier staat het hele verhaal
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1279418

De snelheid is op de laptop ongeveer 6mb op me gewone pc haalt die wel 15 of 16 mb.
Maar moet er bij zeggen ik heb de modem niet dicht hij het is/ra punt staan , dat moet ik dus nog veranderen , alhoewel ik het toch super snel vind gaan op de laptop , maar jah dat is het probleem ook niet ....

Whow ! alles weer opnieuw?
Doe ik daar wel goed aan dan , je weet welke router ik heb ?
zo gek dat ik eerst die dhcp moet uitzetten , daar leest je tenslotte meer over, tenslotte doet me laptop het wel draadloos nu , alleen als ik met me gedraade computer over schakel op vista , dan is die de verbinding kwijt .
die link die je geef daar staat een heel andere router die ik heb van smc .
Ik wacht nog ff op je antwoord of ik die dhcp echt moet inschakelen , en dan ga ik doen wat je hier zeg:)

Lijk mij dus niet dat je DHCP weer moet gaan aanzetten. Dan heb je zowel een DHCP server van het modem als de router en dat gaat niet werken.

Alles werkt ook goed in de huidige opstelling. XP werkt zonder problemen alleen in Vista heb je nog wat problemen. Je bent dus zeker op de goede weg.

De verwarring is er denk ik doordat de SMC ook als ADSL modem kan werken waardoor je het basis modem van Telfort niet nodig zou hebben. In die situtatie moet inderdaard DHCP op de SMC aanstaan aangezien dat dan de enige DHCP server is.

Alleen kun je in die opstelling geen telefonie gebruiken wat ik zo kon vinden.

Als je dat wel wilt dan dien je dus de huidige opstelling zo te behouden incl uit laten van de DHCP server.

Probeer eens in Vista als test het ip-adres handmatig in te vullen en dan te kijken of het beter gaat. http://www.valadis.nl/support/z021.html#winxps

Probeer ook eens te kijken of er een update is van de netwerkdrivers voor Vista. Mogelijk dat het probleem meer zit in de drivers zelf die een probleem hebben. Bij de fabrikant van de Pc kun je deze wel vinden. Anders in Apparaatbeheer even kijken naar het merk en typenummer en kun je Google deze wel vinden.

In Apparabeheer kun je ook dubbelklikken op de netwerkdrivers. Dan zie je een tabblad Energiebeheer en zet daar de vindje ook even uit.

Als je ze niet kunt vinden dan moet je even merk en typenummer vermelden dan helpen wij even met zoeken.

Hoi mikeo , bedankt voor je reactie :)

Ik moet inderdaad telefonie gaan gebruiken met deze opstelling .
Moet er ook bij zeggen dat mijn computer eigelijk niet echt geschik is om vista te draaien , denk dat Vista voor mij pc te zwaar is , kan ook Aero niet gebruiken voor dat 3D gedoe ,
maar zou wel willen proberen het ip Handmatig in te vullen , maarhuu waar kan ik dat dan bij vista vinden , en moet ik dan ipconfig doen , en dat ip nummer invullen ?

Laatst bewerkt:
Via deze link kun je vinden hoe je het moet doen
http://www.valadis.nl/support/z021.html#winxps

Om de juiste gevens te weten te komen die je daar moet invullen kun je het beste de volgende stappen uitvoeren.

Start->Uitvoeren en type in: CMD en druk op OK
Type nu in: ipconfig /all

Zoek je netwerkkaart in je lijst die verschijnt en noteer dan de volgende gegevens

Ipv4 Adres: <dat is dus je ip-adres> die de computer nu gebruikt.
Subnetmask
Standaard Gateway
DNS Server

Middels deze gegevens kun je dan bovenstaande stappen volgen.

Probeer Ipconfig/all eens uit onder XP en onder Vista. Mogelijk komen er dan nog verschillen naar boven die op een probleem kunnen duiden.

mikeo , heb de computer en de laptop uitgezet , ik heb het zelfde als vanmorgen gedaan ,
eerst de computer met Vista opgestart , daarna de laptop ...
Nu pak de laptop gewoon de verbinding en hij is nu al een half uur aan het draaien , nah jah nu snap ik er helemaal niks meer van .......
Als de laptop nu verbonden blijf ga ik nu ff niks veranderen .
ik weet nu precies , (mocht de verbinding toch weer gek doen) , hoe ik bij vista handmatig een ip moet geven , bedankt daarvoor :)
Wel gek dat die nu al bijna 3 kwartier verbonden blijft , als het aan dat ip zou liggen, zou die er nu zo langzame hand toch mee moeten stoppen ........?

Ligt op zich ook niet aan het ip adres zelf. Probeem kan van alles zijn en daar waren we naar op zoek. Maar als alles het nu goed doet dan zou ik inderdaad niets gaan testen zolang het goed blijft werken.

We horen wel weer als het fout gaat.

Nou er zijn er hier genoeg hoor met kennis in huis.

Je moet dan wel even de link sturen van jouw onderwerp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan