Hoi 
Ik heb een basis modem van Telfort gedraad aan mijn computer.
Ik heb een laptop draadloos .
Ik heb een SMC router die ik daarvoor gebruikt .
Met info van het internet heb ik dit ondernomen om me laptop draadloos te krijgen .
1- http://192.168.2.1 om naar de smc modem te gaan
2- Lan instellingen >LAN ip op iets ingestelt wat valt waarin het Telfort modem ook zit en wat vrij is , heb 192.168.1.50 ingevult
3- De DHCP server 'disabled'
4- Alles opgeslagen
Daarna de bestaande Zyxel modem aangesloten op een van de LAN poortjes van de SMC router , heb ook de bedraade computer ook aangesloten op de SMC router .
Tot nu toe werkt het prima .
Maar er is een Maar ,
Ik heb op me Pc Xp en op een 2de partitie Vista .
Had alles wat hierboven staat op Xp uitgevoerd .
Als ik nu de pc opstart met Vista , dan krijg de draadloze laptop geen verbinding meer,
Als ik dan verbinding herstellen inschakeld, dan doet die het weer , dan is de verbinding weer uitstekend ,maar na 2 minuten verbreek hij de verbinding weer .
Is het nu zo , dat als ik van xp naar Vista omschakeld , dat de laptop dan die ip van Xp
zoek ? snap er niks van .....
Kan ik hier nog iets aan instellen zodat ik gewoon kan switchen tussen xp en vista op de gewone pc ,zodat de laptop gewoon zijn verbinding blijf houden als ik met Vista wil werken ?
Groetjes Saphira

Ik heb een basis modem van Telfort gedraad aan mijn computer.
Ik heb een laptop draadloos .
Ik heb een SMC router die ik daarvoor gebruikt .
Met info van het internet heb ik dit ondernomen om me laptop draadloos te krijgen .
1- http://192.168.2.1 om naar de smc modem te gaan
2- Lan instellingen >LAN ip op iets ingestelt wat valt waarin het Telfort modem ook zit en wat vrij is , heb 192.168.1.50 ingevult
3- De DHCP server 'disabled'
4- Alles opgeslagen
Daarna de bestaande Zyxel modem aangesloten op een van de LAN poortjes van de SMC router , heb ook de bedraade computer ook aangesloten op de SMC router .
Tot nu toe werkt het prima .
Maar er is een Maar ,
Ik heb op me Pc Xp en op een 2de partitie Vista .
Had alles wat hierboven staat op Xp uitgevoerd .
Als ik nu de pc opstart met Vista , dan krijg de draadloze laptop geen verbinding meer,
Als ik dan verbinding herstellen inschakeld, dan doet die het weer , dan is de verbinding weer uitstekend ,maar na 2 minuten verbreek hij de verbinding weer .
Is het nu zo , dat als ik van xp naar Vista omschakeld , dat de laptop dan die ip van Xp
zoek ? snap er niks van .....
Kan ik hier nog iets aan instellen zodat ik gewoon kan switchen tussen xp en vista op de gewone pc ,zodat de laptop gewoon zijn verbinding blijf houden als ik met Vista wil werken ?
Groetjes Saphira