Wel netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelant

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Ik heb een probleem met mijn netwerkverbinding / internet

Ik heb een draadloze verbinding ingesteld d.m.v. een sitecom WL-113 USB stick. Deze maakt wel verbinding met de router (KPN Experia), das het probleem niet. Ik heb wel een werkende draadloze verbinding, alleen ik heb geen internet.

Als ik in internet explorer een website intik krijg ik de foutmelding (wit kruisje in rode cirkel) "Kan de zoekpagina niet openen". Daarna krijg ik dan dat standaard scherm van "Kan de pagina niet weergeven".

Ik heb het wel eerder ingesteld en zo en toen heb ik het wel werkend gekregen, maar alles wat ik toen heb geprobeerd (lopen klooien met standaardverbinding instellen en zo) werkt nu niet.

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Even een paar aannames.. graag bevestiging:

Je krijgt een IP-adres van de router
de DHCP-server en de Gateway (plus 1 van de DNS) is het IP-adres van de router?

>start
>uitvoeren
>cmd
hier "ipconfig/all" invullen.

Ik heb het al voor elkaar....

Ik heb nu DHCP op enable gezet en nu doet ie het wel, kan dat de reden zijn?
Want ik kan mij herinneren dat de vorige keer dat ik het voor elkaar had ik dat op disable had staan. Toen heb ik gewoon zelf een ip en de rest ingevuld. Volgens mij spreekt het elkaar een beetje tegen, maar goed...hoe kan het dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet?

het kan werken als je het op statisch hebt gezet. dwz als jezelf op de pc een ip-adres hebt ingevuld.
Je kunt dan wel de fout maken dat je de verkeerde gateway en dns-gegevens invuld.
(dit moeten de ipnummers van de router zijn)

Veel gemakkelijker is dan om het op dynamisch te zetten. (en natuurlijk de dhcp-server aanzetten op de router) :D

Mooi dat het werk! :thumb:

heb je nu dan al de draadloze variant werkend?
Vergeet je niet de beveiliging in te stellen ? (en standaardww van de router heb je ook al gewijzigd toch?)

Ja, ik heb alleen maar een draadloze verbinding, maar die werkt nu dus en zolang ik mijn pc niet weer formatteer zou ie het wel moeten blijven doen.

Ik heb wel een security key moeten invullen ja, zo 26-tekens key. Lijkt wel een redelijk standaard key te zijn ja, is niet mijn router dus ik kan er weinig aan veranderen, maar dat maakt voor mij toch niets uit?
Het internet werkt dus zal wel goed zijn zo....:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan