wel netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorikke

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2011
ik heb een simpel klinkend probleem, maar het zijn nogal vreemde omstandigheden. Ik hoop dat ik het helder kan omschrijven:

Feit is dat ik met mijn laptop nergens problemen heb met het verbinding maken met een Wifi-verbinding, behalve op het werk. Hier op t werk wordt een zogenaamde Frtizbox gebruikt (mocht dat van toepassing zijn). Deze wordt gewoon gevonden in de lijst met draadloze netwerken bij mijn laptop.

Ik kan er ook verbinding mee maken (wachtwoord klopt ook). In het netwerkcentrum komt dan te staan dat hij verbinding heeft met "onbekend netwerk". Ik heb al het idee dat dit niet het goede netwerk is aangezien ik geen andere apparaten zie als ik hier op klik.

Nu komt het vreemde deel: Als ik een kabel van de router naar mijn laptop leg doet het internet het WEL. Volgens netwerkcentrum heb ik dan verbinding met "meerdere netwerken" en zie ik ook daadwerkelijk alle apparaten in het netwerk. Maarja, zo'n kabel is niet echt een praktische oplossing omdat deze eigenlijk voor de printer is, dus als er geprint meot worden, dan moet de laptop ook even van het internet worden gehaald. Daarbij lijkt het erop dat het internet hier voor mijn collega's dan vaker lijkt uit te vallen (dat gebeurt sowieso wel eens hier), maar dat kan ook alleen het gevoel zijn. Overigens kan de rest hier gewoon verbinding maken met het draadloze netwerk.

Oja, om het nog gekker te maken: ik moet de knop van het draadloos netwerk op mijn laptop wel aan hebben staan. Wanneer ik deze uitzet, is het afgelopen met het internet, kabel of geen kabel.

Vreemd en lastig probleem, hopelijk is er iemand die een oplossing heeft, want dit werkt behoorlijk vervelend.

Even met de botte bijl. Gooi je netwerkkaarten eens weg uit apparaatbeheer en laat ze dan weer eens toevoegen.

dat is vast niet hetzelfde als uit- en inschakelen he? Als ik ze uninstall, hoe haal ik ze dan terug? Met zoeken naar gewijzigde apparaten ofzo?

eens geprobeert, bang dat ik de apparaten niet meer terug kon vinden, maar dat terugzetten is gewoon gelukt. Helaas maakt het geen verschil, zelfde problemen nog steeds als eerst...

Had ik al verteld dat er heel even komt te staan dat ik met meerdere netwerken ben verbonden, maar dit meteen terug springt naar onbekend netwerk? Het lijkt wel of ik er uit gekickt wordt, of dat de laptop de verbinding juist kickt...

niemand die me aan internet op t werk kan helpen nee? jammer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan