wel netwerk verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fietsbart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2013
Berichten
4
Hallo,
ik ben al een tijdje bezig met een plots opgetreden probleem. Ik heb een router, 2 laptops, 2 mobiele telefoons en een printer op een netwerk. Nu is mijn Acer Aspire 7741 een probleem geworden. Toen ik gisteren opstartte had ik ineens geen internet meer. Alle andere apparaten werken gewoon. In eerste instantie via systeem herstel geprobeerd maar dit werkte niet. Daarna allerlei instellingen bekeken en verzet maar zonder enig succes. Toen op de andere laptop op internet gaan zoeken. Router opnieuw opstarten, de laptop opnieuw opstarten etc. geeft geen resultaat. Omdat alles behalve mijn laptop werkt ga ik er van uit dat alles in orde is behalve mijn laptop. Kijken naar mijn ip-adres zag ik dat daar het probleem zat. Geen ip-adres en geen gateway.
Ik heb geen idee wat ik kan veranderen zonder de andere apparaten te verstoren. De router staat op DHCP.
Mijn laptop zit niet meer in het thuisnetwerk en ik krijg hem daar ook niet in.
Wie kan mij helpen?
 
Als ie zegt geen internet toegang heb je dus geen toegang tot het internet maar je bent wel verbonden je kan dit verhelpen door je IP adressen op je internet driver te veranderen waar jij zag dat er geen normaal ip was. joun IP kan je vinden op je telefoon ofzo op mijnip.nl dan voer je die in.. standard gateway = 192.168.1.1 of 192.168.10.1
of 192.168.10.10
 
Dag tristan,
bedankt voor je reactie. Waar vul ik dat IP adres in?
 
Als je wel verbinding hebt kun je je router even pingen om zo een nieuw ip te krijgen en weer verbinding krijgt. Dit ip adres kun je krijgen door naar mijnip.nl te gaan. Dat ip typ je in de router in en dan heb je verbinding met de router. Log even in in de router en kies bij DHCP voor nieuw ip kiezen o.i.d.
 
Dag Hiddehoi,
pingen gaat dus niet want mijn laptop herkent 192.168.1.1 niet. Pingen geeft 0 terug. Andere laptops geven wel normaal reactie.
gr Bart
 
De standaardgateway hoeft niet per se 192.168.1.1 te zijn. Probeer eens bij cmd ipconfig /all en kijk wat er staat bij standaardgateway
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan