Wel <--> niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommeke6

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Berichten
2
Vista X64 installeren

Hey,
Ik ben al enkele dagen van plan om Vista X64 op mijn net nieuwe PC te installeren. Ondertussen draait hij op XP X32. Nu wou ik dat dus proberen en tot mijn grote ergernis skipt mijn PC gewoon de vraag "Press any key to boot from DVD". Het enige wat ik zie is dat er in de linkerbovenhoek een horizontaal streepje enkel keren (5 ong) knippert. Daarna gaat hij direct verder met het laden van XP.
Mijn bios staat juist, eerst starten van DVD station en vervolgens van HDD.
Wat dan nog het ergste is van al..., steek ik de 32 bit versie van Vista er in dan werkt die wel van de eerste keer.
AUB !!! Help mij

Computerconfiguratie:
Asus M2N-SLI
AMD 3000+ GHz Dual Core X64
2GB Kingston Ram
Ati Sapphire Radeon 2600 XT
 
Laatst bewerkt:
Kopieer de dvd eens met de pc waarop je hem wilt gaan installeren. Kan soms helpen...

Wat je eventueel ook zou kunnen proberen, maar het is een behoorlijke omweg en je moet zien dat alles goed gaat.

Stop een extra hdd in je pc (of gebruik die als je al een hebt) en installeer windows daarop (eventueel vanuit je huidige windows, tip: windows vista basic is in no time geinstalleerd), gebruik dan dien of als je hem echt op de andere schijf moet hebben, formatteer die schijf en installeer 'm dan daarop vanaf die andere windows. Formatteer die schijf na je laatste installatie... Probeer dit niet met partities want het zal dan waarschijnlijk niet lukken om je huidige systeempartitie te formatteren en als het wel zou lukken is de kans groot dat het mis zal gaan.

Maar zoals ik al zei: dit is een behoorlijke omweg, probeer eerst eventueel met een geleende vistadvd, zo is het bij mij indertijd ook gelukt, ik had hetzelfde probleem als jou. Inmiddels werkt de eerste dvd wel... Of herinstalleer xp en upgrade die naar vista. Dat is ook een optie, best kan je dan je xp niet activeren anders wordt die key ongeldig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan