Wel of geen CR?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
650
Ik zit weer eens met een probleempje.
Normaal is het zo simpel voor mij om een IIF functie met wat criteria te bouwen maar deze keer kom ik er niet uit. Ik weet dat ik er dichtbij zit, maar het wil me niet lukken.

Dit heb ik:
CR?: IIf([400m]<[CR];"Clubrecord";"Geen Clubrecord")

En dit werkt ook mooi! Het probleem is dat wanneer [CR] leeg is (dus geen waarde bevat) automatisch de waarde van [400m] Clubrecord moet aangeven.
Want dan is de 400m voor het eerst gelopen en dus automatisch clubrecord. Maar als er dus al een waarde is geldt bovenstaande formule.
Iemand een idee hoe ik iets bij in deze formule kan bouwen zodat wanneer [CR] leeg is automatisch in het vak CR? Clubrecord komt te staan.

Oh ja, de waarde van CR wordt opgezocht in een tabel. De waarden in deze tabel zijn allen numeriek.
 
Kort maar correct antwoord!
Bedankt, dit is wat ik nu zocht, maar niet vond!
 
Helaas ben ik er nog niet uit bij 2 onderdelen.
De formule die ik nu heb: CR?: IIf(IsNull([CR]);(IIf(IsNull([400m]);"";"Clubrecord"));(IIf([400m]<[CR];"Clubrecord";"")))
Wil ik ook toepassen bij het BalSpeerwerpen. Het probleem is dat de waarde van CR nu iets anders wordt opgezocht.
Voor de 400m zag ie er zo uit: CR: (DMax(("[400m]");("[Clubrecords]");"Categorie = '" & CStr([Q-Deelnemers]!Categorie) & "'"))

Voor het balSpeerwerpen is het zo dat de kleine jeugd alleen aan balwerpen doet en de oudere jeugd + senioren aan speerwerpen doet. Dus ik heb 2 kolommen hiervoor in de tabel Clubrecords.
Nou dacht ik slim te zijn om voor CR (die bij BalSpeer hoort) dit te maken: CR: (Format((DMax(("[Speerwerpen]");("[Clubrecords]");"Categorie = '" & CStr([Q-Deelnemers]!Categorie) & "'"));"00\,00") & "" & (Format((DMax(("[Balwerpen]");("[Clubrecords]");"Categorie = '" & CStr([Q-Deelnemers]!Categorie) & "'"));"00\,00")))

En dit werkt ook perfect. Het komt perfect in de query te staan, maar helaas werkt dan deze formule niet meer: CR?: IIf(IsNull([CR]);(IIf(IsNull([BalSpeerwerpen]);"";"Clubrecord"));(IIf([BalSpeerwerpen]<[CR];"Clubrecord";"")))

Er komt nu niets meer te staan en waar CR leeg is, komt er #Fout te staan.
Ik snap niet waarom ie een foutmelding aangeeft omdat voor de 400m dit wordt gebruikt: ((DMax(("[Speerwerpen]");("[Clubrecords]");"Categorie = '" & CStr([Q-Deelnemers]!Categorie) & "'"))

Dan kun je toch wel 2 waarden bij elkaar invoegen of zie ik dat verkeerd?

Heb je hier misschien nog iets op Femda-punt-com??
Alvast bedankt
 
Tevens door mij zelf opgelost door een vrij omslachtige manier > resultaat: het werkt!:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan