Wel of geen moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.f.sommer

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Deprinter en de scanner worden niet door de computer erkend Krijg de medeling bij hardware dat deze in orde zijn De HD werkt prima natuurijk komt de bios goed op de monitor Zezijn aanwezig zowel de printer als de scanner In de computerwinkel hebben ze een nieuwe UBS controller gelaatst geen succes Wat is er aan de hand ???Kan het komen doordat bij het opnieuw XP te zetten in de C ?????

Beetje onduidelijk verhaal zo...

Is er nu onlangs opnieuw xp op gezet? Zo ja, zijn alle drivers wel geinstalleerd? Dit is te zien in apparaatbeheer. Elk vraagteken daar staat voor een niet geinstalleerde driver.

Mocht dit nu het geval zijn, dan zullen die drivers dus geinstalleerd meoten worden, te beginnen met de chipset driver.

Of is het een geheel ander probleem.

En waar komt nou die winkel in beeld met de usb controler?

Ik heb de drijvers goed gemonteerd Ik heb het boekje van het moederbord en vooral de layout vandaag eens heel goed bekeken Het zijn de USB poorten die het niet doen vandaar dat de winkel dacht dat de USB controller de schuldige was Ook is op te merken dat de internetverbinding niet werkt Al kan het aan de provider liggen op mijn nieuwe computer moet ik steeds via herstel een internetverbinding krijgen Lang leve Telfort Mijn vraag is nu deze De USB poorten dus waar je de USB stekkers insteekt hoe zijn die verbonden met het moederbord met een kabeltje of zijn ze zonder meer een onderdeel van het moederbord?? Ik ben geen doorgewinterde computerman dus komt niet aan de bak
een computergroet Sommer

Hoi !

Tja.......

USB-poorten aan de achterkant zitten vaak (niet altijd !) rechtstreeks op het mobo; aan de voorkant van je PC altijd via een kabel !

Je zegt: apparatuur wordt niet herkend, maar: is er wel een reactie te zien als je bijv. een USB-stick in plugt ?
Zie je een melding "nieuwe hardware gevonden" op je mobo ?

Als je XP opnieuw hebt geinstalleerd moet je de drivers van externe apparatuur ook opnieuw installeren.

Bij een USB-apparaat is de gang van zaken dat je eerst de divers installeert en het apparaat pas inplugt als het op je scherm wordt aangegeven.

Greetz,

Harry.

Geloof het of niet Nagenoeg alles werkt weer ondanks dat de computerwinkel het moederbord doorgebrand verklaarde Ik heb niet met mijn vingers aan de BIOS gezeten Echter voordat ik gisteren uit wanhoop C wilde formatteren en XP opnieuw plaatsen Heb ik de BIOS gecontroleerd Het was een puinhoop Nogmaals ik heb niet aan de BIOS gezeten Ik dacht altijd dat wanneer de monitor het bekende zwarte veld toont met de witte letters en daar staat niets bizonders dat de BIOS in orde was Er blijft een vraag open hoe kan de BIOS zo fout zijn zonder mijn ingrijpen Het enigste wat rammelt is het internet dat werkt wel of niet ik heb Telfort Er is volgens de test geen verbinding tussen mijn computer en de server dat ga ik eens uitzoeken Met mijn wijsheid van nu vraag ik mij af hoe kan de winkel het moederbord doorgebrand noemen
Met een computergroet Sommer

Hoi !

Tja, .....die wilden hun omzet wat opschroeven tegen het eind van dit jaar.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan