Wel of geen RAID gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan me voorstellen dat als je een schijf uit het jaar 0 zet en die vergelijkt met een raptor dat de RAID onherroepelijkheid verliest ja :).

Verder zou ik dus gewoon voor de RAID config gaan.
 
Ik heb zojuist maar even een van de WD1600 schijven aan mijn (nu nog) oude moederbord gehangen en ook daarvan een benchmark gedraaid:

Samsung Spinpoint SATAIII was 59.8 MB/sec
WD1600 SATAII is 49.5 MB/sec

De adviezen worden dus bevestigd, RAID 0 met die twee WD1600 schijven zal beduidend sneller zijn lijkt me.
 
Ik heb zojuist maar even een van de WD1600 schijven aan mijn (nu nog) oude moederbord gehangen en ook daarvan een benchmark gedraaid:

Samsung Spinpoint SATAIII was 59.8 MB/sec
WD1600 SATAII is 49.5 MB/sec

De adviezen worden dus bevestigd, RAID 0 met die twee WD1600 schijven zal beduidend sneller zijn lijkt me.

En back in business:)
Nieuwe mobo ingebouwd, alle hardware opnieuw en net nieuwe installatie gedaan.

Als eerste even een benchmark van de 2 WD1600 schijven in RAID0: 96,8MB/sec!!

Verder moet ik alles nog installeren, alleen Vista en Eset staan erop (en alle drivers uiteraard!)
 
Inmiddels draair alles weer redelijk en is ook de Samsung Spinpoint SATAIII aangesloten op het nieuwe moederbord.

Snelheid 63,8 MB/sec tegen de twee SATAII schijven in RAID0 96,8MB/sec.

Verschil lijkt me duidelijk dus!

off-topic: heb ook mijn oude vertrouwde LinkSys WRT54G vervangen door een NetGear WPN824 met 7 antennes en Mimo.
Is ook heel goed te merken!
 
Laatst bewerkt:
ik kan die router / Switch niet vinden
bedoel je soms de NetGear WPN824 ?
 
Zitten daar echt 7 anntenes op ?
ik moet namelijk ook een NetGear hebben voor UPC , ik moet per dag me router 3 á 4 keer opnieuw Resetten (Belkin G+ MIMO)
 
Ik heb hem vanmorgen, zoals ik altijd doe, via marktplaats gekocht voor 20,-euro:D

Vraagprijzen op marktplaats liggen zo rond de 50/60 euro geloof ik
 
Gefeliciteerd met de mooie prestaties, dit laat de werkelijke kracht van het oeroude RAID-0 zien!:thumb:
 
Bedankt, ik ben er ook uitermate blij mee.
Morgen nog mijn geheugen aanpassen, is nu 2 x 1 Gb DDR667, wordt morgen 2 x 2Gb DDR800
 
Bedankt, ik ben er ook uitermate blij mee.
Morgen nog mijn geheugen aanpassen, is nu 2 x 1 Gb DDR667, wordt morgen 2 x 2Gb DDR800

Van 667 naar 800 MHz, ga je weer wat verder overclocken (als geheugen de bottleneck was tot nu toe)?;)
 
Heb je je eventuele jumpers van de twee sata-schijven gehaald?
Ik haal namelijk een hoger gemiddelde dan jij en ik denk dat jou moederbord sataII aankan?
 
Op die van mij zitten er wel, die zorgen voor 150 of 300MB/s. Mijn mobo kan helaas maar 150MB/s aan dus ik moet ze laten zitten anders moet ik ze weghalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan