wel of geen sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Berichten
761
Het is nu alweer een tijdje geleden dat sp2 werd gelanceerd. Ik kijk altijd eerst even de kat uit de boom en laat anderen (die er meer verstand van hebben) de kastanjes uit het vuur halen;)

Hoe is de algemene mening? Werkt het goed, waar liggen de valkuilen? Werkt het ook wanneer er een soort algemeen :rolleyes: registratienummer wordt gebruikt?

Oki:thumb:
 
Het werkt hier prima op twee pc's, met een algemeen :rolleyes: registratienummer.:p
Ik heb zelf er nog geen problemen mee gehad, al hoewel ik ook andere verhalen hoor.
 
Ik heb dezelfde ervaring als crash, draaid hieral vanaf het begin gewoon goed. Alleen even letten of de programma's die je gebruikt compatible zijn met SP2, maar voor de rest... geen problemen hier.

PS.Ik heb een schone installatie gedaan van een vers gedownloade WinxpProCorp SP2.
 
werkt hier ook goed zonder problemen vanaf de eerste dag.alleen firewall van xp uitgezet ivm norton firewall en popupblokking werkt ook goed.
 
Ik heb hier drie pc draaien waarvan twee op Win XP pro en een op XP home en geen problemen met sp 2
 
Geen problemen gekenmerkt tot nu, heb een aantal weken SP2 gedownload, werkt goed !
Zolang je gewoon doet wat je moet doen tijdens de installatie kan het naar mijn mening niet fout gaan....
 
Hoi,

Ik kan me ook aansluiten bij de positieve meldingen over SP2.
Zowel op de desktop als de laptop nog geen enkel probleem tegengekomen, en ook de PC van mijn vriendin draait nog als een zonnetje, ook na installatie van SP2. :thumb:

Mark.
 
Ik blijf het grappig vinden....

Iedereen kent slechte verhalen over SP2 maar heeft er zelf geen last van...

Mijn XP installatie draait als een zonnetje.

Schone installatie van een Slipstreamed zelf gebakken XP SP2 installatiecd...
 
sluit me aan bij de rest, maar heb alleen Nero opnieuw
moeten installen, de rest werkt ok(incl. norton)
 
Kan me bij de rest aansluiten: geen enkel probleem! k heb niets opnieuw hoeven instellen of opnieuw moeten installeren. En de voordelen? Die zie ik zeker! Als je bijvoobeeld ziet dat er weer een lek ontdekt is en dan leest dat SP2-gebruikers daar immuun voor zijn, dan kan ik alleen maar vaststellen dat het zeker nut heeft gehad om SP2 te gebruiken. De ingebouwde popupstopper vind ik voortreffelijk werken; zo goed zelfs dat ik m'n ouwe maar buiten werking heb gesteld. De ingebouwde firewall gebruik ik niet, uitgaand verkeer wordt nl. gewoon doorgelaten, da's dan weer een minpunt.

Je moet alleen op een aantal zaken letten als je SP2 wilt gaan installeren:

Vooraf checken of je software compatible is met SP2. Er wordt op dit forum een hoop over geschreven, er is hier genoeg informatie over. En het is geen overbodige luxe als je de sites van de softwareleveranciers even bezoekt.

Voordat je met de installatie van SP2 begint, moet je computer virus- en spywarevrij zijn.

Naar mijn mening is het verstandig om de updates NIET automatisch te laten verlopen. Waarom niet? Omdat je, voordat je met het installeren begint aan een aantal dingen moet denken, die je dus niet meer kunt regelen als het installatieproces (automatisch) al aan de gang is:

- maak een systeemherstelpunt aan
- verbreek de verbinding met internet
- schakel je firewall uit
- schakel je virusscanner uit
- schakel je taakplanner uit
- schakel je screensaver uit
- schakel eventueel andere programma's uit die mee opstarten (dan bedoel ik NIET de standaard Windows- onderdelen)

Hou er rekening mee dat je computer tijdens het installatieproces één keer opnieuw opstart. Zorg er dus voor dat programma's in bovenstaand 'lijstje' niet automatisch opstarten tijdens deze reboot.

Zo wordt het installatieproces niet verstoord door één of meer van bovengenoemde processen.

Althans, dit is mijn ervaring met het installeren van SP2.

Na installatie is het aan jou of je de ingebouwde firewall, popupstopper en meldingen over de veiligheid van je computer wilt inschakelen.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ik had moeten afkloppen :rolleyes: Gisteravond toch 2 BSOD's gehad. :(

(bad pool header en bad pool caller of zoiets was de melding)
 
Geplaatst door @temptation
Ik had moeten afkloppen :rolleyes: Gisteravond toch 2 BSOD's gehad. :(

(bad pool header en bad pool caller of zoiets was de melding)

Maar jah, dat hoeft natuurlijk niet aan SP2 te liggen...
Hoewel XP een der betere is hebben alle besturingssystemen van MS een abbonnement op BSOD's :)
 
Ik ben nog niet zo te spreken over SP2. na het installeren werd mijn pc heel erg traag met opstarten. welkom scherm bleef heel lang hangen, en nadat het bureaublad in beeld was, duurde het nog zeker 1minuut voordat de snelkoppelingen op het bureaublad in beeld kwamen. ook het starten van de firewall en draadloze netwerkverbinding was heel traag!
Ik heb SP2 er weer af gehaald en alles gaat weer goed. Waar zou dat aan kunnen liggen? ik gebruik geen verouderde software en alles moet compatible zijn met SP2.
Ik zal volgende week proberen windows te formatteren en dan alles schoon te installeren met SP2. Heel misschien zou het daar aan kunnen liggen. Weinig hoop maar ga het toch proberen.
 
Heb je wel na je installatie van SP2 een eventuele defragmentatie gedaan, dan plaatst de pc namelijk de bestanden netjes achter elkaar en scheelt je dat qua tijd eeen boel wachen omdat de pc nu sneller de desbetreffende bestanden vindt. Dit omdat aangezien de grootte van SP2! (+- 100MB)
 
Bedankt! dat zou ik kunnen proberen, alleen doe ik dat dan wel na een schone installatie! eerst alles formatteren, dan windows installeren en SP2. Dan defragmenteren en dan de rest van de software. Het is het proberen waard!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan