Wel of geen trojan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crippy

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2001
Ik heb een online trojanscan gedaan zonder firewall van Norton omdat ik iedere keer als ik Xp opstart meteen de melding van Norton kreeg dat er een trojan van netspy toegang tot mij computer wil maken.
Hieronder de uitslag van de online scan.
Ben ik nu wel of niet geinfecteerd?

Port 1024 is open
Application(s): mIRC DCC / IRC DCC (1024-5000), Dwyco Video, ICUII Client, H.323 compliant video player, NetMeeting 2.0, 3.0, Intel Video Phone
Trojan(s): NetSpy, Latinus

Port 1025 is open
Application(s): network blackjack, ICQ
Trojan(s): NetSpy, Maverick’s Matrix, RemoteStorm

Port 5000 is open
Application(s): Yahoo Messenger Chat
Trojan(s): Bubbel, Back Door Setup, Blazer 5, Socket 23, Sockets de Troie

Scan complete!
356 ports scanned
3 open ports found

Als norton dat zegt kun je het wel geloven, open poorten/geen firewall is nooit veilig, verder snap ik je verhaal niet.

Iedere keer als ik XP opstart krijg ik een waarschuwing van Norton met de volgende melding:
21-10-2003 16:03:05,"Regel ""Trojaans paard Netspy standaard blokkeren"" heeft (localhost,1024) verhuld.","Regel ""Trojaans paard Netspy standaard blokkeren"" heeft (localhost,1024) verhuld. Inkomende TCP-verbinding Lokaal adres, service (0.0.0.0,1024) Extern adres, service (localhost,1033) Naam van proces ""C:\WINDOWS\Explorer.EXE"""

Hierop heb ik een onlinescan gedaan, met uitgeschakelde firewall, om te weten te komen of ik geinfecteerd ben met een of andere trojan.

Het rapport van de onlinescan staat in mijn eerste bericht.

Nu is mijn vraag of mijn computer is geinfecteerd met een trojan.

Probeer eens of die trail van Trojanhunter hem eruit krijgt.

Trojanhunter heeft ook niets gevonden.
Na veel speurwerk kwam ik erachter dat de faxconsole in XPde boosdoener was. Deze verwijderd en het probleem is opgelost.

Bedankt voor uw reactie en tijd.

Graag gedaan.
Ik snap dan alleen niet wat een faxconsole met een trojan te maken heeft.:confused:

Dat zou ik ook niet weten. Het is het faxprogramma die in XP zit. Die heb ik nu verwijderd en het probleem is verholpen. Ik denk dat die fax een poort wil openen oid.
en dat Norton dat dan blokkeerd.

Ik zag net bij een eerdere posting dat nog iemand last had van dit probleem en dat was ook de fax van XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan