wel of niet upgraden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter netty
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

netty

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Ik heb via het programma Aida32 de volgende boodschap gekregen: Problemen en Suggesties: 'Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn' en 'Het video BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn'.
Nu heb ik bij jullie onderwerp BIOS gelezen dat je niet zomaar de BIOS moet upgraden en mijn vraag is nu: is het in mijn geval nodig? De problemen die ik ondervind zijn een hele trage start van Windows XP (het scherm is een poosje helemaal zwart) en een iets snellere, maar ook traag afsluiting van de pc. Ik heb via BiosAgent de volgende gegevens verzameld over de BIOS:
Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.30
BIOS Date: 03/09/01
BIOS Type: Award Modular BIOS v6.00PG
BIOS ID: 03/09/2001-i815-47B27X-JA69RC3CC
OEM Sign-On: 03/09/2001
Chipset: Intel 1130 rev 4
Superio: ITE 8712F rev 4 found at port 2Eh
CPU: Intel Celeron(TM) 900 Mhz MAX: 1500 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 384 MB
Memory Maximum: 512 MB
Memory Slot 01: 128 MB
Memory Slot 02: 256 MB
Memory Slot 03: 0 MB
Weet iemand wat ik het beste kan doen? Netty

Het trage opstarten wordt hoogstwaarschijnlijk niet veroorzaakt door het BIOS. Het BIOS flashen (updaten) heeft alleen zin als je nieuwe onderdelen koopt die door het huidige BIOS niet wordt ondersteund, denk aan diverse processors of harde schijven. Hetzelfde geldt voor het BIOS van de videokaart.

Zou je me kunnen vertellen waar het trage opstarten/afsluiten dan wel aan zou kunnen liggen?
groet, Netty

Aan teveel programma's die automatisch opstarten tijdens het laden van XP. Teveel fragmentatie van bestanden (dan staan bestanden verspreid over de harde schijf), virussen en spyware zijn verder bekende/beruchte oorzaken.

Fragmentatie is op te lossen door het defragmentatieprogramma van XP te starten en de schijven te defragmenteren.
Virussen bestrijd je met een anti-virusprogramma en om spyware te bestrijden kun je de tips die hier staan opvolgen.

De programma's die automatisch opstarten heb ik via msconfig geregeld. Heb een goede, up-to-date Norton virusscanner en spyware heb ik ook niet volgens Spybot. Defragmentatie voer ik regelmatig uit. Aan het onderhoud van de computer kan het volgens mij niet liggen. Netty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan