Wel ontvangen/niet verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodeltje

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Berichten
310
Ik kan geen e-mail meer verzenden, wel ontvangen in OE.
Recipient address rejected.
Relay access denied.
Poort 25
Beveiligd (SSL)nee
Serverfout 554
Foutnummer Ox800CCC79
Weet iemand de oplossing ?
 
Bij welke provider zit je? Bel je ook in met dezelfde provider als je emailadres?

Tegenwoordig proberen providers mensen te dwingen om bij die provider in te bellen. Dan kun je wel mail ontvangen, maar niet verzenden.
 
Ik zit bij Tiscali, heb een verbinding via ADSL van Zonnet. Kon kon enkele dagen geleden nog wel gewoon verzenden
 
Op een ander forum met dezelfde foutmelding heb ik dit gevonden.
Voor de uitgaande mail gebruik in mijn zelf, dus exchange, het vreemde is dat ik dus niets hoefde in te stellen, werkte meteen.
het probleem zat in de tool van GFI Mail Essentails welke niet popte van 12move en tiscali (12move=tiscali) een mailtje gestuurd dat pop niet werkte en het volgende antwoord:

Naar aanleiding van het onderstaand bericht kunnen wij u het volgende mededelen.

Het probleem wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt doordat u een verbinding tot stand heeft gebracht via een andere provider dan Tiscali.

Om de betrouwbaarheid en efficiëntie van onze mailservice te vergroten zijn er aantal maatregelen getroffen. Gevolg hiervan is, dat u ingebeld moet zijn via het inbelnummer van Tiscali om de e-mail van pop3.tiscali.nl te kunnen ontvangen.

Wel kunt u via iedere verbinding gebruik blijven maken van http://webmail.tiscali.nl om uw e-mail online te beheren.

Deze beperking geldt overigens alleen voor 'Tiscali GRATIS'-accounts. Voor 'Tiscali COMPLEET'-accounts of 'Tiscali ADSL'-accounts gelden deze beperkingen niet.

Dus wil je nog je mail via OUTLOOK (EXPRESS) gebruiken dan moet je inbellen, terwijl ik een vaste verbinding heb, dus opzeggen die mailboxen mij 12move en tiscali.

Bron: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3780

Edit. Wel vreemd, want je zegt dat het sinds kort niet meer werkt. Dit topic wat ik je liet zien is van vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:
Je kan eens een ander truckje proberen;
Verander de SMTP settings in je Tiscali account in die van je Zonnet account.
Je verzend nu gewoon al je berichten via Zonnet, maar wel nog steeds uit naam van je Tiscali account.

MVG
 
Geweldig, dit werkt ! Gewoon smtp.zonnet.nl ervan gemaakt !!
Mijn dank is groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan