Wel op 2 comp. internet niet op 3??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceessie

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Ik zit via de kabel op internet, en heb nu een hub en totaal 3 computers. Op alle 3 de pc's staat xp op 2 de home versie en de 3e de prof.Nu krijg ik op de 2 home versies wel internet, en op de 3e niet . Wel zegt de pc dat de netwerkkabels zijn aangeloten, dus er is wel verbinding met de pc. Op de hoofdpc zie ik maar 2 verbindingen staan ik weet dus niet of dit goed is en weet niet hoe ik er dus eeen 3e bij zou moeten maken. Wie o wie kan me helpen.

groet

Cees

Je hoort evenveel verbindingen te zien als dat je netwerkaansluitingen hebt, dus 2 in dit geval (internet + netwerk). Heeft de 3e ook een goed ip-adres en kunnen ze wel elkaar pingen?

Verwissel de kabels eff, om te controleren of het probleem in de kabels zit.

De kabels moet goed zijn hij geeft immers aan dat er verbinding is, en xp deelt zelf een automatisch ip adres uit aan de pc, ik zie dus 2 verbindingen op de hoofdpc en 2 op de 2e computer, maar ik zie er dus maar 1 op de 3e computer?????????????

Cees

Het probleem is opgelost kabel doet het op de ene hub wel en andere niet het enige verschil is dus dat de kleuren op een speciale volgorde moetn bij deze hub. Snap er nog steeds niets van want als je alles aan 2 kanten het zelfde hebt zou je zeggen dat dat geen verschil zou maken nou dus wel als je niet de goede volgorde aanhoud van de kleuren gaat het dus niet goed.

Cees

Geplaatst door ceessie
Het probleem is opgelost kabel doet het op de ene hub wel en andere niet het enige verschil is dus dat de kleuren op een speciale volgorde moetn bij deze hub. Snap er nog steeds niets van want als je alles aan 2 kanten het zelfde hebt zou je zeggen dat dat geen verschil zou maken nou dus wel als je niet de goede volgorde aanhoud van de kleuren gaat het dus niet goed. Cees
Klinkt alsof je op 1 van de hubs de uplink aansluiting gebruikt, en/of een van de kabels is cross en niet straight.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan