Wel op router, niet op netwerk..maar hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hamet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hamet

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Ik heb een laptop (winXpH), en twee W98 desktops. Die zitten in een netwerk en op Internet via een kabelrouter. Desktop 1 heeft het 'Internet-macadres'.

Nu wil ik desktop 2 perse uit het netwerk halen omdat ik er een FTP-servertje van wil maken, en ik vertrouw het allemaal niet zo dus wil ik niet dat mensen via die FTP-server op mn netwerk komen.
Hij moet echter wel op Internet kunnen (logisch).

Hoe kan ik dat nou doen?

Zet van pc2 delen van shares en printers uit. Kan niemand vanaf die pc in je netwerk komen. Natuurlijk nog wel op de gewone manier, van modem naar router naar pc1. Dus altijd de pc´s goed beveiligen met een goede firewall.

Groetjes Erik Rothuis

Ok dat zal ik eens proberen.

Maar stel nou dat iemand die pc via remote control ofzo overneemt...dan zet hij die optie gewoon weer aan.

:)

Toch? Of zeur ik nou? :D

Geplaatst door ADSL-er
Deling uitschakeling op PC2

Dit heeft niet het gewenste effect.
Op deze manier kan ik niet meer op de FTP-server komen vanuit het netwerk, maar ik wel juist niet meer op het netwerk komen vanaf de FTP-server.

En ik wil niet op de twee andere computers deling uitschakelen, want dan kunnen die niet meer bij elkaar kijken.

:(

Wil je het echt goed beveiligen zul je w2k of xp moeten installeren en dan je schijven op NTFS. Kun je aangeven wie wat waar mag doen

Geplaatst door m@rio
Wil je het echt goed beveiligen zul je w2k of xp moeten installeren en dan je schijven op NTFS. Kun je aangeven wie wat waar mag doen

Op zich goed idee ja. Maar mij iets te drastisch. :)

Allemaal bedankt.

Is het niet mogelijk om een adsl-verbinding te verdelen VOOR een router of proxyserver?

Kun je een hub of switch ook direct op de internet aansluiten en daarna twee routers aan die switch hangen? En op die manier twee totaal verschillende netwerken maken aan 1 verbinding?

Denk het niet. Als het zo makkelijk was zouden er niet zoveel routers verkocht worden om het internet te delen

Ehm ik heb wel geprobeerd om 1 router achter een hub te leggen en dat gaat goed..

Laatst bewerkt:
Heeft je router geen DMZ functie ... kan je daar je ftp-server inplaatsen ...
Of je moet met 2 routers gaan werken ;)

Internet- Router1 - FTP-Server + Router2 - Rest netwerk ;)

Geplaatst door pmeijne
Heeft je router geen DMZ functie ... kan je daar je ftp-server inplaatsen ...
Of je moet met 2 routers gaan werken ;)

Internet- Router1 - FTP-Server + Router2 - Rest netwerk ;)

Dat kan ook, maar ik dacht aan 2 routers idd:

Code:
                             Computer 1
                  Router 1 <
                /            Computer 2
Internet - hub < 
                \
                  Router 2 - FTPserver

En dan het ene netwerk 192.168.2.x
en het andere (FTPserver) 10.0.0.x

Dat zou toch moeten kunnen?

Dat kan ... als je 2 ip-adressen van je provider krijgt ... voor router 1 en voor router 2 ...

En de meesten doen dat dus niet ... en anders voor een "bepaalde" prijs ... dus dat is niet echt een logische oplossing ...

Geplaatst door pmeijne
Dat kan ... als je 2 ip-adressen van je provider krijgt ... voor router 1 en voor router 2 ...

En de meesten doen dat dus niet ... en anders voor een "bepaalde" prijs ... dus dat is niet echt een logische oplossing ...

Dus als ik gewoon dat ene ip-adres houd en zorg voor hetzelfde mac-adres op beide routers, dan gaat het fout? Wat gebeurt er dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan