Wel signaal, geen beeld - AOC 2241PA LCD monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

technicum

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2011
Berichten
7
Beste,

Sinds gisteren ben ik in het bezig van een AOC2241PA lcd monitor. Nu liep ik tegen het probleem aan, dat wanneer ik de monitor aanzet
en vervolgens de VGA-kabel op zowel mn laptop (Sony Vaio VPCEB-3C5E, ruim 2½ jaar oud) als de monitor aansluit het scherm even beeld geeft, en vervolgens op zwart gaat, terwijl het
aan/uit-lampje aangeeft dat hij nog wel 'signaal' heeft. Hij blijft namelijk groen en gaat anders, bij geen signaal, op oranje.

Hierna heb ik de monitor aan een vaste pc (Dell Optiplex GX520) gehangen die ik had liggen, waar hij op dat moment op werkte en beeld bleef geven. Vervolgens heb ik de monitor
weer aan mijn laptop gehangen waar hij het toen wél op deed. Dus ik weer de kabels los gehaald en de monitor op de plek gezet waar hij uiteindelijk moest komen
en m'n laptop er weer aangehangen om hem nog even te testen, voor de zekerheid. En jawel, weer hetzelfde probleem. Ook het aan die vaste pc hangen loste nu niets op.

Laptop: VPCEB-3C5E, ATI Mobility Radeon HD5650, Windows 7.
Scherm: AOC 2241PA Link naar de monitor op tweakers.net

Kent iemand dit probleem, al dan met een andere monitor en weet wat er aan gedaan kan worden?
 
Misschien is de resolutie van het uitgangssignaal te hoog, probeer deze eens lager te zetten bij je Beeldschermeigenschappen.
Staat er in je Apparaatbeheer misschien nog ergens een Uitroepteken ofzo ?

Misschien zit er een sneltoets op je laptop om te zorgen dat het signaal naar je monitor gaat i.p.v. naar het laptopscherm, meestal een toetscombinatie [FN]+[F......]

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan