Wel verbinding, beperkte toegang, out of ideas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kris040

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:
De laptop (Dell Inspiron 1545 met Vista) van mijn vriendin maakt nog wel verbinding met het draadloze netwerk maar er is sprake van een beperkte toegang waardoor ze niet op internet kan.

Ik heb de laptop nu meegenomen naar mijn huis om te kijken of ik het gemaakt krijg maar ik loop een beetje vast. Het de laptop toegang gegeven tot mijn eigen draadloze netwerk (Sitecom 300N router beveiligd met wachtwoord en mac-adres) maar hij wil hier niet eens verbinding maken.

Als ik de opdrachtpromp open en ipconfig/all intoets krijg ik ook veel minder gegevens te zien dan bij mijn eigen laptop. Zou hier misschien iets fout kunnen zitten?

Ik heb ook al bij apparaatbeheer gekeken naar de netwerkadapters, daar staan maar liefst 4 verschillende (bij mijn eigen laptop zijn dit er 2). Het zijn de volgende:
- Cisco Anyconnect VPN Virtual Miniport Adapter for Windows x64
- Cisco Systems VPN Adapter for 64-bit Windows
- Dell draadloze 1397 WLAN Mini-kaart
- Marvell Yukon 88E8040 PCI-E Fast Ethernet Controller
Volgens Windows zijn de stuurprogramma's allemaal bijgewerkt, dit kan ik echter niet handmatig controleren omdat er geen verbinding met internet is.

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen/proberen op dit moment?

Alvast bedankt.

Ik ben er geen ster in, maar een vrij simpele manier om te kijken of de drivers up-to-date zijn is de laptop even bedraad te voorzien van een internetverbinding. Kun jij wel met jouw laptop op de draadloze router van je vriendin op je eigen laptop?

Verder kan ik je ook niet helpen.

Op veel laptops moet je via een knopje op je toesenbord Wifi in /uit schakelen.
Check dat eens. Wie weet.

Groeten

Erwin

Omdat ik er niet uit kwam heb ik zojuist een Netgear USB Wifi geinstalleerd die ik nog had liggen. Tot mijn verbazing krijg ik zelfs hier hetzelfde probleem. Er wordt nu wel verbinding gemaakt met mijn netwerk, echter ik kan nog steeds niet op internet.
Heb ook al geprobeerd om de netwerkadapters te verwijderen en daarna opnieuw op te starten, dit heeft ook geen effect.
Net ook uit voorzorg maar even CCleaner en Superantispyware eroverheen gegooid, misschien dat ik op die manier iets vind, weet het anders ook niet meer.

@colinsmith:
Ik heb alle mogelijke drivers gezocht via de site van Dell en geinstalleerd, het probleem blijft echter onveranderd.

@etboss:
Er zit inderdaad een dergelijke toets op de laptop. In en uitschakelen hiervan heeft geen effect.

Hoi !

Niet toevallig 'n vast IP-adres ingesteld ?

Werkt internet bedraad wel korrekt ?

Greetz,

Harry.

Bedraad nog niet geprobeerd, zal ik zo eens doen.

Hoe stel ik een vast ip-adres in?

Hoi !

Je moet dus GEEN vast IP-adres hebben ingevoerd, anders zal de PC bij jou nooit draadloze verbinding maken ?

Bedraad nu al geprobeerd ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan