Wel verbinding (excellent) met livebox, maar geen Internet!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandertol

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
Hallo,

Van alles geprobeerdmet deze HP Pavilion Laptop(2 jaar oud). Verbinding is er...maar geen internet? Hoe kan dit?
Heb deze gister van iemand overgekocht met XP Pro.
Deze meneer heeft Linux erop gehad (geen idee wat dat is)
Nu draadloos verbonden met Livebox, maar kan niet internetten. Niet met Explorenr en ook niet met Firefox. Meneer gemaild en hij zei :"Heeft waarschijnlijk te maken met een GROUP of DOMEIN naam... die staat waarschijnlijk niet goed.. (waarschijnlijk PDCDOM01, en moet leeg zijn) "" Weet iemand daar raad mee???

Nog een vraag: bij het invoeren van de WEP (26 tekens) was er maar plek voor 23...?
WiFi van Broadcom.

Wie kan ons helpen?

Met vriendelijke groeten,
Linda

Als je de livebox van Orange bedoelt? Pak de CD van Orange en voer de instructies van de Wizzard uit.
Je moet toch een verkeerd schermpje hebben v.w.b. de WEP, want de WEP is toch echt 26 dus dat schermpje zit er naast.

Als je de livebox van Orange bedoelt? Pak de CD van Orange en voer de instructies van de Wizzard uit.
Je moet toch een verkeerd schermpje hebben v.w.b. de WEP, want de WEP is toch echt 26 dus dat schermpje zit er naast.

Dat van de Wizzard heb ik al gedaan. De verbinding is er , maar kan niet internetten.
In het scherm is echt maar ruimte voor 23 tekens. (van de Broadcom WIFI)

???

gr Linda

Tja, ik kan hiervandaan niet inschatten welke schermpjes jij doorlopen hebt (al dan niet m.b.v. de wizzard) om te komen waar je nu bent.
Mogelijk even de helpdesk van Online bellen?

Tja, ik kan hiervandaan niet inschatten welke schermpjes jij doorlopen hebt (al dan niet m.b.v. de wizzard) om te komen waar je nu bent.
Mogelijk even de helpdesk van Online bellen?

Nee, dit is geen online probleem wat die geeft aan dat alles werkt...
Ik denk dat het iets met de instellingen te maken heeft...
Iemand anders nog een idee?

grt Linda

Dáárom adviseer ik je om online te bellen. Online is de nieuwe naam van Orange. Jij doet iets verkeerd, anders zou je het goede wep schermpje moeten krijgen.

Dáárom adviseer ik je om online te bellen. Online is de nieuwe naam van Orange. Jij doet iets verkeerd, anders zou je het goede wep schermpje moeten krijgen.

Ja duhhh.... Wanadoo/Orange/Online...
De netwerkkaart heeft maar één WEP scherm..
Maar laat maar, ik krijg al hulp van Webster18...ikhoop dat daar wat uitkomt.

vr gr
Linda

post eens je IPconfig.

klik start
selecteer uitvoeren
type 'cmd'
type in het venster dat zich opent "ipconfig/all

Als je zeker bent van de verbinding met de router (laat die nog maar even onbeveiligd), kan je eventueel de volgende progjes eens uitvoeren:

iefix: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Browser-Tweak/IEFix.shtml
winsockfix : http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml

ik kijk uit naar de resultaten

Wil je dat ik die programma's meteen eroverheen laat lopen?
Ik heb ze gedownload maar moet ze nog even branden, anders komen ze niet op mijn laptop. Maar misschien weet je al meer...

gr Linda

Hoi Linda,

Post eerst je Ipconfig gegevens eens, kan ik deze alvast eens bekijken.

Hoi Linda,

Post eerst je Ipconfig gegevens eens, kan ik deze alvast eens bekijken.

Hoi,

Het is al opgelost....!:D
Ik heb Automatish IP en Automatisch DNS aangevinkt en nu doet alles het perfect!!
Toch bedankt voor je hulp:thumb:

groetjes,
Linda

Hallo Linda,

Goed dit te horen. Het geeft vast voldoening dat je het probleem zelf hebt gevonden en opgelost.

Kan je nog even de vraag op opgelost zetten. Dit kan je doen, helemaal rechts onderaan de post.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan