Wel verbinding, geen dataverkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

novascottia

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Via een netwerk verbinding heb ik toegang tot internet via ADSL. Er is wel een internetverbinding aanwezig, maar vaak is er geen dataverkeer. MSN Messenger kan zich niet aanmelden en internetpagina's zijn niet oproepbaar. Opnieuw opstarten werkt niet, uit en aanzetten evenmin. Als ik bv morgen mijn computer opstart is er waarschijnlijk niets aan de hand en werkt alles prima! Maar het kan elk moment weer mis gaan. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Windows XP prof, IE6, MSN messenger. ADSL via netwerk (geen router).

Waarschijnlijk problemen met de firewall. Misschien moet je die eens uit zetten en dan opnieuw proberen.

Geplaatst door JBS
Waarschijnlijk problemen met de firewall. Misschien moet je die eens uit zetten en dan opnieuw proberen.

Er is geen firewall ingeschakeld (ook niet de standaard XP firewall), en ook niet op de host computer in het netwerk.

heb geen directe oplossing voor je probleem.

koppel de betreffende pc direct aan het adsl modem met de juiste instellingen.

heb je hierna geen problemen dan weet je in ieder geval op welke pc je het moet zoeken.

bepaalde zaken uitsluiten is de basis van het zoeken van een storing.

een eenvoudige oplossing is het aanschaffen van een router.

pe.

Lijkt op een IP/Subnet/Gateway foutje

let op dat de ip adressen NIET gelijk zijn, Gateway is de "host" pc, en subnetmaster is 255.255.255.0

bijv:

HOST PC (met 2 netwerkkaarten)
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: -

CLIENT pc (1 netwerkkaart)
IP: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

Het lijkt erop dat het programma Alcohol 120% (met daarin Daemontools??) op de hostcomputer de oorzaak is. Iemand een idee hoe ik dat programma in kan stellen zodat ik het wél kan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan