wel verbinding, geen internet/e-mail/msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirjam70

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Ik kan wel gewoon een inbelverbinding tot stand brengen maar vervolgens kan ik niet internetten, geen e-mail ophalen en ook geen verbinding met msn maken. Niets dus. Dit alles heeft waarschijnlijk te maken met het installeren van div. verschillende virusscannersen firewalls en het weer verwijderen van die software. Vervolgens een aantal keer systeemherstel geprobeerd.... Ja ik weet het......en als het nu allemaal in orde komt blijf ik er ook vanaf..... Maar tot het zover is heb ik nog even jullie hulp nodig. Heb adsl van wanadoo, Windows XP, AVG antivirus en even geen firewall in gebruik.

Gebruik Winsockfix eens.
Na downloaden Winsockfix.exe aanklikken en "Reg backup" klikken,
je huidig register word nu opgeslaan in de map "ERDNT"
Daarna klik je "Fix" de Winsockfix Utility doet dan het volgende:

1) Controleert je Windows versie
2) Releast uw IP-adress zodat je Offline bent
3) Reset de TCP stack door Netsh.exe te gebruiken (Windows XP alleen)
4) Verwijderd de huidige TCP en Winsock waardes in het register
5) Nieuwe "werkende" waardes worden in de plaats gezet
6) Uw huidig Host bestand word gebackupt
7) Er word een standaard Host bestand geplaatst
8) Computer herstart.

In geval van problemen kan je uw register terug herstellen
met de Reg-Backup die opgeslaan is in de map "ERDNT"
je opent deze map en klikt "ERDNT.exe"

Tip, van firewalls en antivirusprogramma's er maar een gebruiken. Als je meerdere naast elkaar draait kan dat elkaar heftig bijten met het gevolg dat je pc niet meer goed wordt beschermd.

Helaas Giga, je tip mocht niet baten....nog steeds niets! Pieker me suf waar het nu mis gegaan is maar ik kom er niet uit. Wat betreft die verschillende firewalls en virusscanners, ik ben nog een beetje zoekende wat nu het beste is. Maar ook als ik alles "uit zet" lukt het me niet om op internet te komen.... Hoop dat jullie nog meer suggesties hebben, ik wacht met smart....

heb je ook geprobeerd of je naar buiten kan pingen ?

( ping www.nu.nl of ping 62.58.50.5 )

1. Welk abbonement heb je van wanadoo ?
2. Heb je ook een livebox of router of inbel verbinding ?
3. Wat voor een ip adres zie je hier staan > http://www.watismijnip.nl/ (laat de ciefers achter de laatste punt weg met vermelden en zet er een paar xxx-jes

Had het zelf graag uitgezocht....maar aangezien ik nog garantie had, heb ik mijn pc terug gebracht naar de leverancier. Deze had binnen 1,5 uur alle programma's er opnieuw opgezet...en nu loopt alles weer zoals ik gewend ben. Ga nu toch maar proberen om alleen mijn werk er mee te doen en niet meer onder de motorkap te snuffelen....Iedereen die voor me heeft nagedacht wel ontzettend bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan