wel verbinding geen internet Lenovo z50-70

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rocxxas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2015
Hallo

ik heb zins afgelopen donderdag 29 jan een nieuwe Lenovo z50-70
er is alleen een probleem dat ik wel kan verbinden maar slecht tot geen internet heb (hij zegt dat hij een goed signaal ontvangt)
alle andere apparaten doen het prima. ik ben gister terug naar de winkel gegaan en had daar gewoon internet. daarna ook toen ik thuis kwam had ik het kanaal veranderd BAM internet.
alleen dit verslechterde de de loop van de avond. ik had ook nog een app gedownload om te zien welk kanaal het beste is.
ik ben ten einde raad.
wat ik al gedaan heb en niet heeft geholpen:

-kanaal veranderen
-provider gebeld die de verbinding sleutel heeft veranderd
-windows update
-gekeken of de driver up to date is.
-lenovo gebeld die de energie waarden heeft veranderd (ze dachten dat de netwerkkaart niet genoeg stroom kreeg)

dus kan iemand mij helpen want ik snap het echt niet meer

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je een vast ip adres instelt vrij hoog in de reeks.
Vaak zie je dit soort problemen als er een ip conflict is met een ander apparaat.

waar kan ik dit checken/veranderen en was de bedoeling.
ik zie door het bomen het bos niet meer

De bedoeling is om de laptop over een ander ip adres te laten communiceren.
In een netwerk heeft iedere computer een eigen ip adres zo ook printers, tablets, mobiele telefoons.
Je kunt het ip adres vergelijken met een huisnummer, in een staat mogen niet twee dezelfde huisnummers zijn anders weet de postbode niet waar hij de post moet bezorgen.

Op dit moment krijg je waarschijnlijk een ip adres van je router, dit kun je zien bij je draadloos netwerk adapter.
Bijvoorbeeld je computer heeft de volgende adres gegevens ontvangen van je router:

Ip adres: 192.168.1.5
Netwerk Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Deze cijfers met punten dien je te noteren waarbij je het ip adres een hoger nummer gaat geven, bv 192.168.1.199 i.p.v. 192.168.1.5
Het ip adres kun je vast instellen bij de eigenschappen van je draadloos netwerk kaart, hier vindt je de optie "tcp/ip v4". wissel hier tussen dynamisch naar statisch.
Uiteraard dien je de gegevens aan te houden die jou netwerk kaart nu heeft en niet de bovenstaande gegeven, deze zijn puur om je een idee te geven.

Ook dit heb ik vaker meegemaakt, wat vaak een goede oplossing is....klik met je rechtermuisknop op deze computer - eigenschappen - apparaatbeheer, selecteer je wireless adapter en verwijder deze.
Start je pc opnieuw op, wacht totdat hij de hardware weer heeft geinstalleerd en maak vervolgens verbinding met je router....vaak helpt het....succes !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan