Wel verbinding, geen internet op m'n vaste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olorin76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2012
Sinds vandaag heb ik geen internet meer op m'n vaste pc. Het gaat om een HP machine met Windows Vista Home Premium en (bekabeld) internet van UPC. Het vreemde is dat de verbinding wel werkt. uTorrent werkt bijvoorbeeld wel, al zijn de snelheden wel minder dan normaal. Ik heb IE, FF en Safari geinstalleerd staan, maar bij alledrie blijft het scherm maagdelijk wit na het opstarten.

Ook heb ik via netplugs een laptop aangesloten en deze werkt wel gewoon. Ik heb mijn McAfee al laten draaien maar die vond niks. Ook Windows Defender leverde geen resultaten op. Verder heb ik het internet al afgespeurd naar oplossingen (o.a. ipconfig /flushdns, ipconfig /release & ipconfig /renew), maar tot nu toe werkt niets.

Kan dit het werk van een virus zijn? Wie kan mij in de goede richting helpen??

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Probeer eens in de veilige modus met netwerkmogelijkheden (F8 trommelen tijdens de boot).
Kijk wat hij dan doet.
Is je LAN-verbinding wel zichtbaar in het netwerkcentrum?
Wat ook nog wel eens wil helpen en meestal werkt, is je netwerkkaart onder apparaatbeheer een paar keer in- en uitschakelen (uit eigen ondervinding).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb al je suggesties geprobeerd, helaas geen resultaat. In de veilige modus kan er nog steeds geen verbinding met het internet worden gemaakt.

In het netwerkcentrum is de LAN-verbinding wel zichtbaar. Sterker nog, volgens het netwerkcentrum werkt de LAN-verbinding perfect

Ook heb ik de netwerkadapter een paar keer uitgezet en weer aangezet. Tussendoor een keer opnieuw opgestart. Maar nog steeds geen internet....

Morgen zal ik eens een backup maken van mijn documenten, foto's en video's en daarna het systeem terugzetten naar een herstelpunt van een paar maanden geleden.

Ook weer geen resultaat. Ik krijg wel een melding in het netwerkcentrum als ik Diagnose en herstel klik:

Er is mogelijk een probleem met de DNS-configuratie (Domain Name Server)

De bekende host www.microsoft.com is niet gevonden via DNS. Mogelijk is de server niet actief.

Vervolgens geklikt op de door Windows voorgestelde oplossing, maar ook zonder succes.

Als je wilt controleren op spy/malware klik dan op de link in m'n handtekening.

Vorige week een volledig systeemherstel gedaan, dus terug naar de fabrieksinstellingen (om de een of andere reden was mijn oudste herstelpunt van nádat de problemen waren begonnen). Dat heeft het probleem wel opgelost: m'n internetverbinding werkt weer zoals het hoort.

Ik ben helaas wel een paar dagen bezig geweest met alle software weer opnieuw te installeren, maar je moet er wat voor over hebben.

In ieder geval bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan