Wel verbinding geen internet?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biggetjuh

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
hallo , ik heb op mijn moeders laptop draadloos en met een kabel internet , nu heb ik restore cd gedaan en krijg m niet meer aan de praat , hij zegtwel dat ie verbinding heeft (hij ontvangt iets maar verstuurt niets) maar heb geen internet en als ping naar de router doet kan ie m ook niet vinden..? Alles staat op automatisch toewijzen..

Weet iemand hoe ik m weer aan de praat moet krijgen??
Hij draait op Xp home

En wat voor een ipadres krijgt de pc? En hoe is het nu aangesloten? Met kabel of draadloos?

Je zegt net dat je je router niet kan pingen. Aangezien alles op automatisch staat (ik neem aan dat je DHCP bedoelt) krijg je dus geen goed IP van de router want als je hem niet kunt pingen werkt de DHCP ook niet.

Je zult dus eerst moeten zorgen dat je netwerkverbinding met de router goed is, en vervolgens moet je via je computer webbased de router configureren.

Want je ook kan doen is de router resetten en dan via het default IP van de router (staat in het boekje) de router benaderen via de webbrowser. Daarna kun je dan de router weer goed configureren.

Maar wat is nou de oplossing geweest ?

MIsschien makkelijk voor overige bezoekers ?!

Ze heeft hem uit en aan gezet, veronderstel ik.
Ik stel voor dat er een sticky topic komt waarin staat dat wanneer je netwerk of internetproblemen hebt, je eerst de stroom van modem en switch of router of hub er een 20tal seconden afhaalt.
Dit omdat deze oplossing voor heel veel mensen van toepassing is.
Vaak na veel gekl**t met firewalls, kabels, ...

MVG O'neil

Vaak na veel gekl**t met firewalls, kabels, ...
Ahum......ik kl... nooit met kabels, ze zitten allemaal met die vervelende plastic dingen aan elkaar.
Het kan dus echt wel gewoon gebeuren ;)

Ik bedoel gwn dat er bvb vaak gezegd word : probeer het eens met de utp kabel vd andere pc, werkt het nu wel? etc.
terwijl de oplossing meestal even stroom uittrekken is.

als het persoonlijk bedoeld was,ik heb nog nooit hulp gevraagd aan m'n provider ...,
als in het in het algemeen bedoeld was, zoals: ja vooral providers, vergeet mijn opmerking dan.

Laatst bewerkt:
maar ik had een hele poos geleden het zelfde probleem ik belde toen de helpdesk en toen vroegen ze allemaal onzin dingen zoals": verwijder je cookies is

uiteindelijk moest ik ff de stroom van de modem halen
dat ze daar niet eerder op kwamen..

maar ik dacht egt niet dat het nu weer t zelfde probleem was ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan