Wel verbinding, geen Internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Netwever

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Berichten
6
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb een laptop teruggevonden ergens achter in een kast en mijn zus had nog geen computer met Internet op haar kamer dus wou ik kijken wat hier nog mee kon.

Het is een Pentium 2. Ik heb er Windows Me op geinstalleerd. Ik heb een draadloos Internet via Linksys. Er staan hier 2 kastjes, ik weet niet waar dat 2e kastje voor is, maar dat is ook iets voor het Internet, maar die Linksys is voor het draadloze. Omdat dit al een oudere laptop is zit er geen ingebouwde draadloos systeem in, dus heb ik er zo'n Wireless LAN voor gekocht en die er aan gehangen en geinstalleerd. Gisteren deed hij het nog, doe ik hem vanochtend weer aan en doet Internet het niet meer. Signal Strength is 100% en Link Quality ook. We hebben nog 2 laptops en daar doet het draadloze Internet het nog wel gewoon op. Alle lapjes branden op de Linksys.

Wie kan me helpen?

Groetjes,
Netwever
 
(Hij zegt dus als je Internet opent dat de pagina niet kan worden weergegeven.)
 
Oh, ik ben er net achtergekomen, door het lezen van andere berichtjes dat het misschien zou kunnen komen omdat ik de naam van de laptop heb veranderd? Wat moet ik nu doen?

Groetjes,
Netwever
 
als je denkt dat t aan de naam ligt zou je die terug kunnen veranderen bij Deze Computer, Eigenschappen, Computernaam.

of je probeert om m met de wizard aan te melden in het netwerk en zoekt dan op de alle pcs in je netwerk naar computers'(kan ook met de cd van xp trouwens op oudere windows versies)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan