Wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Berichten
424
Hallo,
ik heb hier een pc (XP-home) staan. Daarop kon niet meer geinternet worden.
Internet Explorer doet het idd niet, net als Outlook express. Ook (anti-virus)updates kunnen niet meer worden gedownload.
Het gekke is dat ik wel kan pingen. De verbinding is dus goed.
Maar waarom de rest niet?
Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Rudi Wissink
 
probeer dit eens In internet explorer:

- Bestand
- Offline werken (als daar een vinkje voor staat, dit 1x aanklikken zodat die weggaat)

______

- Extra
- intenet opties
- Tabblad: Verbindingen
- Knop: lan-instellingen
- Alle vinkjes weghalen
 
Hey, Hallo,
ik heb beide dingen geprobeerd, maar dat heeft helaas geen resultaat gehad.
Ik begrijp er niets van.
De instellingen zijn exact gelijk met de pc waarop ik nu werk.
Dus waar kan dat nu aan liggen?
De status van de Lan-verbinding geeft ook aan dat er pakketjes zijn verzonden en ontvangen.
 
Zet je virusscanner en je firewall eens uit.
En dan eens zien of je op het internet kan komen
 
graag iets meer info:

welke provider heb je (@home, UPC of zo)?
heb je je pc herinstalleerd met xp home dat je internet erna niet meer deed?
heb je je pc op een ander provider gehad(telefoon of kabel)?
heb je de pc nieuw?
heb je de pc van iemand anders gehad?
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,
wat een hulptroepen op deze mooie zaterdagavond! Dank u wel.

De (Windows)firewall kan niet geactiveerd worden. Die stond dus al uit. De virusscanner heb ik uitgeschakeld, maar ok dat heeft geen effect.

Hoe het komt: ik heb geen idee. Volgens mijn kennis is er niets gewijzigd, en is het probleem plotseling opgetreden.
Provider is @Home/kabel.
Er is niet opnieuw geinstalleerd. De Windows-cd is bij de leverancier. Die is nooit geleverd, terwijl het registratienr. op een sticker op de pc staat.
Mijn kennis heeft dezelfde provider als ik, dus @Home en is niet gewijzigd.
 
Jeuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
Ik heb winsockfix gedownload en naar die pc gekopieerd. Gestart en: alles doet het weer!
Ik had er even niet aan gedacht, maar in de kluis van de virusscanner zat wel (sinds april 2004) een winsock.dll. Kan dat de oorzaak zijn geweest?
In elk geval: alles werkt weer naar tevredenheid. En de virusscanner is al meteen geupdate. ik be nu updates voor windows aan het ophalen, zodat die kennis weer helemaal "bij" is.

:thumb: Iedereen heel hartelijk bedankt en vooral natuurlijk Jozo!:thumb:
Groetjes,
Rudi Wissink
 
uitmuntend jozo:thumb:

r wissink ook de anti spyware programma downloaden en uitvoeren:thumb: zie mijn handtekening eronder wereldwijd zijn er 87% van alle thuis pc gebruikers besmet met spyware:thumb:
 
Stoney,
ik heb Hitman Pro gedraaid en deze heeft niets gevonden. daarnaast heb ik meteen de anti-virusscanner geupdate.
Hartelijk dank voor je tip.
Rudi Wissink.
 
hitman pro is niet goed meer http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=10276 onder mijn handtekening zijn nog wel goed je kunt beter hitman pro er hellemaal afgooien start > instellingen > configuratiescherm > software zoek hitman pro klik op verwijderen en download adaware spyware blaster en spybot opnieuw klik onder op mijn hantekening en installeer het overnieuw eerst hitman pro erafgooien het gaat hellaas niet automatisch dus je zult het handmatig moeten uitvoeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan