Wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

strooman

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Deze vraag is al ontelbare keren gesteld maar er is blijkbaar geen eenduidig antwoord te geven.
Ook ik heb dit probleem, heb al veel oplossingen doorlopen. Helaas, geen resultaat.
Hier zijn de gegevens.

Provider: InterNLnet
Verbinding: ADSL2+
Product: Netgear modem/router DG834GBv3
Picture and description: http://www.netgear.de/Produkte/Router/ModemGatewayRouter/DG834GB/index.html
Serial number: 1ER373BL022CE

Het probleem is duidelijk en simpel:

De modem/router maakt weliswaar verbinding maar geen internetverbinding. Resultaten vanaf de cmd prompt:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: AcerAspire7520G
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : ja

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1E-4C-63-13-5B
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 1 maart 2008 14:04:44
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 8 maart 2008 14:04:44

Vervolgens geprobeerd:
- Powering OFF and ON de modem/router
- ipconfig /release
- ipconfig /renew

Nog steeds geen internetverbinding. Volgende stap:

C:\>ping 192.168.0.1

Pingen naar 192.168.0.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=6 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=2 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=255

Ping-statistieken voor 192.168.0.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 6ms, Gemiddelde = 2ms

C:\>ping 192.168.0.2

Pingen naar 192.168.0.2 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.2: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 192.168.0.2:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

C:\>

Conclusie: wel verbinding met modem/router en pc maar geen internetverbinding.
Vraag: Hoe nu verder en wat nu???

Kijk eens even in de setup van je Netgear modem/router en zoek daar naar DNS. Geef bij DNS server 217.149.196.6 en 217.149.192.6 op als servers, dan kun je lokaal blijven verwijzen naar de router als DNS server.

Groetjes,
Neleke

Was dit "zo maar" en ineens?

Of ben je van provider gewisseld?
Ben je van modem gewisseld?
Ben je van internetbeveiliging gewisseld?
Heb je instellingen in je modem of in je verbinding gewijzigd?

Was dit "zo maar" en ineens?

Of ben je van provider gewisseld?
Ben je van modem gewisseld?
Ben je van internetbeveiliging gewisseld?
Heb je instellingen in je modem of in je verbinding gewijzigd?

Ik heb de Netgear gekocht omdat de oude (Belkin F5D9230-4) kapot was gegaan. Ik had dus gewoon verbinding en internet. Kwestie van nieuwe hardware dus. Werkt altijd "right out of the box" zoals de slogans op de doos melden maar de praktijk is dus anders.

Heb je mijn idee al geprobeerd? zo niet dan kun je ook nog proberen of je bij netwerkinstellingen. het dns adres zoals ik dat had opgegeven daar in te voeren.

Groetjes,
Neleke

Heb je mijn idee al geprobeerd? zo niet dan kun je ook nog proberen of je bij netwerkinstellingen. het dns adres zoals ik dat had opgegeven daar in te voeren.

Groetjes,
Neleke

Ja, ik was er mee bezig. Helaas geen resultaat. Ik zal nog wat screenshots bijvoegen.
PopUp onderaan het venster (er is dus verbinding):
PopUp.png

Nogmaals een PopUp:
MouseOver.png

De verbinding gegevens:
NetwerkVerbindingGegevens.png

De status (tab -> algemeen)
Status_Netgear.png

De status (tab -> Ondersteuning)
status.png

Kijk eens wat er gebeurt wanneer je in het statusscherm van je netwerkverbinding kiest voor eigenschappen. In het volgende scherm kies je in het Tabblad "Algemeen" "Internet-protocol (TCP/IP) en vervolgens eigenschappen. Kies in het nu verschenen dialoogvenster voor: "De volgende DNS-serveradressen gebruiken:"
Vul hier bij Voorkeur DNS-server 217.149.196.6 in en bij Alternative DNS-server 217.149.192.6 Klik op OK en probeer eens verbinding te maken. Wanneer nu alles wel werkt kun je in de netgear setup opzoek gaan naar de DNS instellingen en deze aanpassen.

Groetjes,
Neleke

Vul hier bij Voorkeur DNS-server 217.149.196.6 in en bij Alternative DNS-server 217.149.192.6 Klik op OK en probeer eens verbinding te maken. Wanneer nu alles wel werkt kun je in de netgear setup opzoek gaan naar de DNS instellingen en deze aanpassen.

Het heeft niet mogen baten.
Zie screenshot

vensters.png

Volgende stap -> Ik heb de oude Belkin modem/router provisorisch kunnen repareren (antenne lag los) en deze opnieuw er aan gehangen. Loopt als een zonnetje. Dus ik snap er niks van waarom die Netgear zo moeilijk doet.

Hieronder de uitkomst van ipconfig /all zowel van de Belkin als de Netgear.

DE BELKIN MODEM/ROUTER
Belkin.png

DE NETGEAR MODEM/ROUTER
Netgear.png

Kijk, ik snap ook dat die Netgear niet "state of the art" is maar ik mag toch verwachten dat-ie het gewoon doet. Ik denk dat ik 'm over een weekje terugbreng en iets anders uitzoek,

Vergeet even alles wat ik tot nu toe heb voorgesteld en loop deze link eens door. Onderaan het bestand vind je de instellingen voor InterNLnet.

Groetjes,
Neleke

Vergeet even alles wat ik tot nu toe heb voorgesteld en loop deze link eens door. Onderaan het bestand vind je de instellingen voor InterNLnet.

De aangehaalde handleidingen had ik al gevonden maar ik heb ze toch nog eens heel grondig en secuur doorgelopen en waarschijnlijk zit 't 'm in 1 letter; de letter B. Ik citeer:

5.1.1 ADSL of ISDN
Van elke Netgear modem-router zijn er twee typen op de markt: ADSL (Annex A) en ISDN (Annex B). Beide typen zijn onderling niet uitwisselbaar en verschillen hardwarematig.
Indien men een specifiek type heeft aangesloten op de telefoonlijn en het ADSL-LED brandt niet dan dient men te controleren of men niet de twee typen heeft omgewisseld. De ISDN modems herkent men aan het suffix B (DG-834B, DG-834GB, DG-834-GTB, etc)

En daar zit waarschijnlijk het probleem. Mijn modem/router is van het type: DG834GB, en die B staat dus voor ISDN terwijl ik een ADSL lijn heb. Gek, want op de achterkant van de modem staat:

54 Mbps Wireless ADSL Firewall Router DG834GB v3

Hartelijk bedankt voor het meedenken. Ook goed om me nog eens op die handleiding te attenderen en door te nemen. Dat had ik wel gedaan, maar ja, de kleine lettertjes! Die modem/router wordt dus ingeruild. Of t probleem definitief is opgelost weet ik niet want of ik een nieuwe Netgear koop..............

ADSL kan ook via een ISDN verbinding geleverd worden, maar daar heb je inderdaad een ander modem voor nodig en ze zijn onderling niet uitwisselbaar.

Groetjes,
Neleke

ADSL kan ook via een ISDN verbinding geleverd worden, maar daar heb je inderdaad een ander modem voor nodig en ze zijn onderling niet uitwisselbaar.

Goed nieuws. . . . . . . het is gelukt :).
Ik kon er geen vrede mee hebben en ben maar eens gaan Googlen.

wat heb ik gedaan?

1. Googlen op DG834 modify firmware . De eerste hit is eigenlijk tegelijk BINGO. Om een lang verhaal kort te houden, ik heb de tweede versie gedownload:

DG834(G)V3.v4.01.19.img | Version V3 only | 5caba58383a1d9a6793052969cce7dd5

omdat mijn modem/router ook v3 is.

2. Router/modem geflasht (op hoop van zege)
3. Router/modem herstart door stekker uit stopcontact even wachten en er weer in.
4. Reset, door knop 10 seconden ingedrukt te houden.
5. Ingelogd op router/modem en instellingen gemaakt. Ik moest daarbij letten op de instellingen van mijn ISP. dat hield in:
Multiplexing = LLC-Based
VPI = 0
VCI = 35
DSL Mode = AUTO

En dat was het wel zo'n beetje.
Zo simpel was het maar niet voordat ik natuurlijk eerst uitgebreider gezocht en gegoogld had.

Nog wat aanvullende informatie:
1. Mijn modem/router was dus van het type DG834GB v3 waarbij de B staat voor adsl VIA de ISDN lijn en NIET via de analoge lijn. Daar zat dus het probleem vanaf het begin. Dit wordt blijkbaar veel in Duitsland toegepast (ADSL via ISDN).

2. Netgear beweert dat de je persé de juiste firmware moet hebben voor jouw type modem/router. Mijn ervaring is dat het niet persé hoeft. Ik 'm dus omgeflasht van GB naar G.

3. Als je verder zoekt op DG834 modify firmware hacked kom je nog meer interessante artikelen tegen.

4. Er is ook nog een gehackte firmware versie van evoVii Die was wel moeilijk te vinden. Als ik er aan denk zal ik beide versies bij Mediafire online zetten zodat ze beschikbaar zijn (en blijven). dat zal ik dan in dit draadje laten weten.

Zo, dat was het dan. Deze kan in de boeken als OPGELOST. Ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben.

Laatst bewerkt:
Mooi dat het gelukt is!!!
Kun je deze vraag ook de status opgelost geven.

Groetjes,
Neleke

4. Er is ook nog een gehackte firmware versie van evoVii Die was wel moeilijk te vinden. Als ik er aan denk zal ik beide versies bij Mediafire online zetten zodat ze beschikbaar zijn (en blijven). dat zal ik dan in dit draadje laten weten.

Zoals beloofd heb ik nog wat files online gezet zodat iedereen daar zijn voordeel mee kan doen. Uitproberen op eigen risico maar da's vanzelfsprekend. :p

DG834G exovii firmware modification
Exovii was een project dat de Netgear DG834Gv2 van extra functies voorzag. Het project is echter beëindigd en de website is verdwenen, maar ik heb de firmware geupload naar Mediafire.
ADG834G.3.01.25.exovii.0.1.img

Deze versie heb ik gebruikt om mijn DG834GB te hacken en om te schakelen van ADSL via ISDN naar ADSL via ANALOOG.
DG834_G_V3_v4_01_19.img

Hier nog een PDF met wat achtergrond informatie
DG834RecoveryProcedure.pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan