Wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryuito

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
Met mijn Fujitsu/Siemens laptop(Amilo LI1718 met windows vista home premium) heb ik een draadloze verbinding gemaakt met mijn router(usrobotics maxg) alleen als ik de Internet Exporer start kan ik geen verbinding krijgen met de buitewereld, zlefs niet met mij router(192.168.2.1)
Met de laptop van mijn zoon heb ik op de router gekeken en daar staan twee clients. nl de laptop van mijn zoon, die als een WIRELESS connectietype is geregistreed en mijn laptop die als een WIRED connectietype staat. Dit kan natuurlijk niet want ik werk draadloos.
Vanaf mijn laptop gekeken met ipconfig/all en alle ip adessen van defaultgateway, dns-server staan allemaal goed.
Ik kan pingen met mijn router en ook met bv www.google.net, maar een "normale" internet verbinding maken, homaar.
Wat is er loos ?

Laten we eerst een aantal tests proberen om vast te stellen waar het probleem zich voordoet.

Sluit je laptop eens aan met een kabel en zie of je dan wel op het internet kan.

groeten,

webster18

Met draad ertussen precies hetzelfde verschijnsel.
Dus wel verbinding met de router, maar geen site op kunnen vragen. Ook het pingen met de router en een site gaan goed. Dus het ligt waarschijnlijk toch aan de laptop, maar wat ?

Het ziet er naar uit dat je verbinding inderdaad OK is. Als je de router en de websites kan pingen, moet je dus normaal verbinding krijgen.
Ik neem aan dat je IE als browser gebruikt. Check eens onder tools of je "Werk offline" niet staat aangevinkt.

Inderdaad, ik werk met de IE en ik werk NIET off-line. Dus dat is ook niet de oorzaak.

Probeer eens bij de netwerkverbindingen, onder eigenschappen het IPv6 protocol uit te vinken. Misschien lukt het dan beter.

Welke boodschap krijg je in IE. De 404 fout of een andere?

Ik heb intussen mbv de recovery cd heel windows vista opnieuw geinstalleerd.
De netwerkverbinding is nu weer goed, ook na ruim 50 update die je uiteraard weer voor je kiezen krijgt.
Alleen, als ik nu op de router aanog, dan zie ik mijn laptop als client staan, maar wel als een WIRED verbinding. Dit is natuurlijk heel byzonder want ik heb toch echt een draadloos netwerk en mijn laptop zit NIET met en UTP-touwtje aan de router.
Wellicht weet iemand waar de router deze info vandaan haalt?(UsRobotics MAX G router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan