Wel verbinding, geen internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Houwaert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hallo, sinds een paar maanden is bij mij thuis de draadloze router vervangen door een nieuwe (Fritzbox) wegens het overstappen naar een andere provider. Er zitten meerdere systemen op dit netwerk en alles werkt probleemloos, echter is dit bij mijn laptop (Acer Aspire One, WinXP) niet het geval. Ik krijg verbinding met het netwerk maar heb geen toegang tot het internet. Bij het openen van mijn een webpagina krijg ik enkel de melding dat de pagina niet kan worden gevonden, zowel met Firefox als Internet Explorer. Op andere netwerken heb ik met dezelfde laptop geen problemen.
Windows is al opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

Iemand enig idee?

Waarschijnlijk toch een conflict en ik raad je aan eerst te zorgen dat je de nieuwste drivers voor de draadloze netwerkkaart geïnstalleerd hebt !!

ff iets wat je kan proberen

haal de beveiliging is van het netwerk
en kijk dan is of je wel een connectie kan maken die werkt

weetje ook zeker dat je het juiste beveiliging type hebt geselecteerd en het juiste wachtwoord ?

Het beveiligingstype en password zijn correct en er staat dat ik gewoon heb en de signaalsterkte is goed. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het daarmee iets te maken heeft aangezien alle (stuk of 8) pc's op het netwerk gewoon internet hebben. Misschien zie ik ergens een instelling over het hoofd? Of kan dit toch te maken hebben met compatibiliteit van de router/netwerkkaart?

Ben bang van wel eigenlijk !

Niet toevallig een Draadloos USB stickje liggen om te controleren ?

@gdsm, ik heb je vraag verwijderd ! Het is niet de bedoeling om in te breken in een bestaande vraag en heb derhalve je bericht verwijderd ! Ik verzoek je een eigen topic aan te maken !

Hier is de oplossing

@Terrarabo, ik vind het vreemd dat je mijn commentaar als inbreken beschouwd! Het gaat hier over een gekend probleem waar alle ACER Aspire PCs die XP SP3 draaien mee te kampen hebben: WPA werkt niet met de Inprocomm WLEN kaart.

Gezien het bedrijf Inprocomm niet meer bestaat werd er nooit officieel een oplossing voor dit probleem aangeboden.

Hier is de oplossing: installeer Inprocomm_IPN2220_3.07.02.2005_driver.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan