Wel verbinding, geen internetpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
De PC van mijn schoonmoeder vertoont nogal wat kuren en ze vroeg of ik er even naar wilde kijken. De ADSL-verbinding is er wel, maar als ik de IE (6.0) open, krijg ik geen internetpagina te zien.

Ik vermoed dat het aan de eigenschappen van de internetverbinding ligt. Zo zie ik bijvoorbeeld bij de netwerkonderdelen niet de "Client voor Microsoftnetwerken" staan. Is er een manier om deze erbij te installeren, want dat lukte me niet?

Zou het verder ook mogelijk zijn om de hele IE eraf te halen (deinstalleren via Configuratiescherm | Software lukte in ieder geval niet), en opnieuw te installeren? Of te vervangen door Netscape o.i.d.?

Alle tips zijn welkom, dan kan ik er weer met nieuwe ideeën naartoe....

Zo van het ene op het andere moment.
Zou eens scannen op spyware b.v. met spybot en ad-aware.

Welke windows versie?
Xp ...dan zou je een systeemherstel kunnen doen.

Nee, niet van het ene op het andere moment. Hoe het precies gegaan is weet ik natuurlijk niet, ik werk er zelf niet mee.

Scannen met SpyBot en Ad-Aware had ik al gedaan. Er stond nogal wat rommel op die ik eraf gegooid heb. Zou het kunnen dat één van die spyware-programma's ook de instellingen van IE heeft aangetast? Zoals gezegd staat "Client voor Microsoftnetwerken" namelijk ook niet bij de netwerkonderdelen.

Het is inderdaad XP (home edition). Hoe gaat een systeemherstel in zijn werk, en ben ik dan ook instellingen e.d. kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan