wel verbinding geen reactie op tablet en tel.(wel op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsil

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
beste forumlezers

mijn probleem is dat ik wel draadloos verbinding heb op mijn laptop,maar niet op telefoon en tablet.beide maken er weliswaar verbinding mee maar ze reageren nergens op als je op het internet wil,terwijl mijn laptop wel gewoon gebruikt kan worden.er is ook een open onbeveiligd netwerk hier in mijn omgeving,en als ik daar met mijn tel.entablet verbinding mee maak dan kan ik er wel mee internetten.het lijkt er dus op dat mijn tel.en tablet dus niet reageren op mijn wifi terwijl ze er wel mee verbonden zijn.ik zit slechts 3 mtr van de router af dus aan de afstand kan het ook niet liggen.(ik heb een edimax router en een htc telefoon)wie kan mij helpen? alvast bedankt.

Heb je al eens geprobeerd om naast de router te gaan zitten en het te proberen? (Wanneer je dat hebt gedaan kunnen we uitsluiten dat het met afstand te maken heeft)

ja dat heb ik idd geprobeerd maar dat maakt geen verschil.hij geeft in huis op beide apparaten aan dat de ontvangst uitstekend is,dus daar ligt het niet aan.overigens is het open netwerk waar ze het wel op doen erg zwak.waarschijnlijk zal het wel iets met een of andere instelling te maken hebben maar wat voor een?

Wat voor tablet heb je en draait je htc telefoon op android?
Waar draait je tablet op?

Oke, ik heb lopen google en denken maar ik kan zo 1, 2, 3 niks vinden. Wat je kunt doen is zelf even google of wachten tot er hier iemand is die je kan helpen.

okee.toch bedankt voor je moeite om een oplossing te vinden.

ben benieuwd of je dit probleem al hebt opgelost.
Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem. Heb 4 verschillende routers geprobeerd en krijg met geen van deze routers verbinding met de mobiel en tablet. Laptop werkt prima op de wifi. Mobiel en tablet werken op andere wifi's wel goed....

late reactie,maar nee,ik heb het nog niet opgelost.ik heb er ook niks meer aan gedaan want ik heb mijn tablet teruggestuurd naar de winkel.ik weet niet wat het probleem is.ik heb wel gehoord dat het waarschijnlijk met de beveiliging te maken heeft van de router,maar of dat zo is??? succes

Is er iemand die dit probleem ook heeft (gehad)?? Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan oplossen??
Bij voorbaat dank!!

erg late reactie nu maar ik heb het probleem wel gevonden.ik heb namelijk mijn routerinstelling van kanaal 11 op kanaal 6 gezet en het probleem is opgelost.nu snel internet op alle apparaten.gewoon ff inloggen in je router en dat wijzigen.succes

inmiddels is het opgelost; het bleek een beveiligingscode in de router te zijn die niet goed stond!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan