wel verbinding, geen toegang. probleem met dns server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

claud23

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2012
hi experts!

Ik heb sinds een week problemen met mijn (draadloos)netwerk verbinding.
Ik heb al van alles gedaan om het op te lossen, helaas zonder succes...
Ik heb 2 weken geleden een virus gehad, volgens mi is die correct verwijderd..
Alles werkte nog gewoon (incl mijn internet) afgelopen weekend na een update (denk van windows, maar zie in de geschiedenis geen updates..?)

het volgende heb ik al gedaan:
- router gereset (stroom eraf gehaald, mijn andere laptop heeft wel verbinding.)
- via kabel ook geen internet.
- in cmd (ipconfig /all) krijg ik geen standaardgateway en de volgende DNS-servers:
fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
- ik heb mijn netwerkadapter verwijderd en opnieuw geinstalleerd...niks (hiervoor had ik zelfs geen ip adres in cmd, nu dus wel...)
- in services.msc staat DHCP-client op automatisch, maar kan niet gestart worden (Kan DHCP-clients-services op okale computer niet starten. Fout 1075: De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd.
Het onderstaande probleem lijkt op mijn probleem (dus zelfs die aanpassingen heb ik geprobeerd te doen...
- http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=65830

Kortom, ik ben ten einde raad..
Ik heb er ook vrij weinig verstand van eerlijk gezegd, hoewel ik na de afgelopen dagen/nachten toch aardig wat geleerd heb...of niet;)

Is er iemand die mij zou kunnen helpen met mijn probleem? of is het beste advies mijn laptop gewoon naar de winkel te brengen voor reparatie?

je kan eens proberen met hirens boot cd met netwerktoegang,of je dan wel internet hebt...
zo ja,dan ligt het aan je windows..

ollo

hi Ollo,

uhm...met wat?
Ik heb het online gevonden, maar is het verstandig dat ik dat als behoorlijke leek dat laat draaien?

als ik me niet vergis,zit er een xp bij op..met netwerktoegang..dus helemaal buiten je windows om..
heel veilig hoor,het is er voor...
de hele cd hoeft eigenlijk niet,maar is altijd handig voor later..

zal het beter uit leggen,wat je doet,is een windows xp in je geheugen draaien..
dus niet vanaf de schijf..
ollo

Laatst bewerkt:
Ik zou (minstens tijdelijk) de computer een vast ip-adres geven in de reeks van je thuisnetwerk, maar niet conflicterend met een ander apparaat op hetzelfde thuisnetwerk.
a. Bepaal welk netwerk je hebt. Doe op een werkende computer/laptop op je thuisnetwerk: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all ipconfig.txt && notepad.exe ipconfig.txt
Kijk welk IPv4 ip-adres er staat (bijv. 192.168.0.2), welk subnetmasker (doorgaans 255.255.255.0), en welke standaardgateway (bijv. 192.168.0.1)
b. Zet in je eigen pc bij de IPv4 instellingen van je gebruikte netwerkverbinding het ip-adres van a., maar dan het laatste getal veranderd naar .253, dus, in het voorbeeld zou het worden:
ip-adres: 192.168.0.253
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.0.1
c. vul als aanvulling op b. bij de IPv4 instellingen als DNS-servers de DNS servers van Google in:
Primary DNS server: 8.8.8.8
Secondary DNS server: 8.8.4.4

Klik zo vaak OK als nodig. Kijk of je dan vanaf die pc/laptop weer Internetverbinding hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hi Dnties,

Ik heb net handmatig de gegevens ingevoerd, maar ook dan geen internet (ook na herstart niet). Het zelfde probleem, wel verbinding, geen netwerktoegang (blijft identificeren)

Mijn automatische IPv4 adres is trouwens 169.254.97.239..
Wijkt volgens mij af van de standaard ip adressen?
Daarbij krijg ik voor mijn 2e draadloze netwerkverbinding: medium ontkoppeld...

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Probeer dit repair progje eens, wel de virusscanner uitzetten en op de laatste pagina de tips volgen.
Vink daar alleen aan wat je na wilt laten kijken om de default waardes ervan terug te zetten.

Neem aan dat in apparaatbeheer de wifi adapter gewoon werkt, kijk daar eens en bij de eigenschappen van die adapter de energiebeheer uit zetten.

Beter lezen: je moet op een ANDERE pc waar het wel werkt op je thuisnetwerk de informatie achterhalen voor het bepalen van de vast in te stellen instellingen op jouw pc.

Zal dus een 192.168.x.253 ip adres moeten gaan worden die je vast gaat instellen op jouw pc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hi tijs,

dat had ik begrepen...ook de vaste ingevoerde gegevens van de ANDERE comp werkte niet..
de jepg is miss verwarrend...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan