wel verbinding, geen toegang tot sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

titin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Ik ken totaal niets van computers, maar ik vond dat hij wat traag ging. Een vriend zei, je moet regelmatig eens je cookies en temp map legen. Ik dus bij verkenner die mappen geopend, en de inhoud verwijderd. Daarna nog schijfopruiming gedaan, dus ook prullenbak is nu leeg.
Maar ik denk dat ik iets te veel heb verwijderd, want sindsdien kan ik niet meer op internet. Op welke site ik ook ga, er komt steeds de webpagina kan niet worden weergegeven.
Er is wel een goede verbinding, de andere computers in huis hebben ook geen problemen.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb dit nu gewoon ingetikt, en dan komt er 'het adres is ongeldig', dat krijg ik bij veel sites. Deze melding, of 'de webpagina kan niet worden weergegeven'.

Na nog wat zoeken kreeg ik het volgende:

Er kan geen internetverbinding via HTTP, HTTPS of FTP worden gemaakt. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instelllingen van de firewall op deze computer.Controleer de instellingen van de firewall voor HTTP-poort(80), HTTPS-poort (443) en FTP-poort (21).

Maar daarmee weet ik nog niet veel, wat moet ik nu concreet doen.

Bij het computertje rechts onderaan staat steeds dat ik een zeer goede verbinding heb.

even een testje:

zet je windowsfirewall uit en je weet het gelijk(of het hieraan ligt). dit kan je doen via het configuratiescherm.

zet hem natuurlijk wel meteen weer aan als het niet werkt.

Heb ik gedaan en kreeg nog altijd geen sites.

Dus daar zal het ook niet aan liggen.

je hebt zeker geen andere comp/laptop tot je beschikking om te testen of het aan je comp of je mode/router ligt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan