Wel verbinding, kan niet internetten ¿?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Berichten
684
Hoi hoii.... me zus heeft adsl (al een poos) maar ze is verhuist en nu heeft ze het weer aangesloten enzo maar ze hebben WEL verbinding maar geen snelheid, dus hij opent niets kan pagina's niet vinden enz.

Hoe kan dit?? Dit heeft toch te maken dat de splitter verkeerd om zit ? Wie heeft duidelijkere uitleg wie kan het uitleggen of op welke site kan ik het vinden.

Naar mij idee zit alles toch wel goed.

Vanuit de muur komt de telefoonlijn binnen die gaat op de splitter en daarvandaan weer een telefoonlijn (d8 ik) en een lijn naar de modem.

Wat is er mis?
 
Zus heeft wel verteld tegen adsl dat ze ging verhuizen?
Welke adsl aanbieder heeft zus.
 
Ja ze weten dat ze verhuist is, dat is allemaal goed.

Adsl bij Planet
 
In het ADSL Doe-het-zelf-pakket van KPN zit onder andere een splitter. Deze splitst uw telefoonlijn als u ADSL gaat gebruiken. De datasignalen worden gescheiden van spraak. Hierdoor worden de hoge snelheden van ADSL mogelijk.

Het is van belang dat de splitter op de juiste wijze wordt gemonteerd en aangesloten. De telefoonaansluiting van uw woning heeft een zogeheten ISRA-punt. Dat is de plaats waar de kabel het huis binnenkomt. Hier (meestal in de meterkast) moet de splitter worden gemonteerd en aangesloten. De splitter kent drie aansluitingen: een ingaande (lijn) en twee uitgaande (telefonie en ADSL).

De ingaande wordt aangesloten op de kabel die van buiten komt. Op de uitgaande telefonie-aansluiting worden alle spraaktoestellen zoals telefoons, faxen en huiscentrales aangesloten, maar ook het NT1 kastje indien u een ISDN aansluiting heeft dient op deze uitgang te worden aangesloten. En de andere aansluiting is dus voor uw ADSL-modem. Alle splitters hebben dus drie aansluitingen. Er bestaan inmiddels drie varianten. Daarom heeft KPN in het DHZ-pakket een duidelijke montagehandleiding bijgevoegd. Volg de stappen in die handleiding.

De handleiding staat ook op de website van KPN.
 
Is het abonnement hetzelfde gebleven of is dat veranderd tijdens de verhuizing? Dat wil wel eens gebeuren omdat het adsl-abonnement soms niet leverbaar is op het nieuwe adres.

Om tot een oplossing te komen, moet ik de volgende dingen ff weten: bij welke provider zit je zus? Wat voor modem heeft ze? Hoe weet je dat ze wel verbinding heeft? Branden de lampjes bijvoorbeeld wel goed, krijgt ze een ip-adres?
 
Ze heeft gewoon dezelfde provider: Planet
Ze heeft een usb-aansluiting (die groene rondige modem) en de lampjes (usb en adsl) branden groen.
Ik krijg verbinding want dat krijg ik rechtsonderin te zien (2 schermpjes van de verbinding) alleen opent hij niets en msn doet het ook neit enz!

Of ik een IP-adres krijgt?? Waar kan ik dat zien??
 
ip adres windows 2000 en xp

start->uitvoeren enter
type nu cmd enter
nu kom je in een dos box type daar ipconfig en geef een enter.

schrijf wat je daar te zien krijgt op en plaats dat in dit forum.
 
Geplaatst door puppie
ip adres windows 2000 en xp

start->uitvoeren enter
type nu cmd enter
nu kom je in een dos box type daar ipconfig en geef een enter.

schrijf wat je daar te zien krijgt op en plaats dat in dit forum.
Ze hebt 98SE
 
Dan precies hetzelfde doen alleen ipv ipconfig moet ze winipcfg intypen
 
Voor IP-adres in Windows 98 ga je niet naar de dos-prompt.

Start, Uitvoeren, (intypen) winipcfg, (enter).

Vervolgens in het nieuwescherm rechtsboven controleren of de juiste adapter is geselcteerd (dus niet de ppp-adapter). En dan het ip-adres noteren/ hier kenbaar maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan