Wel verbinding, maar geen enkele site benaderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennifer

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi allen,

Ik heb op mijn pc zowel XP als 98SE geinstalleerd. Onder XP heb ik geen enkel probleem met mijn adsl-verbinding, werkt als een trein.

Onder 98SE is een ander verhaal: Ik krijg keurig verbinding met internet, het icoontje komt ook in mijn systray, als ik een site oproep licht het icoontje ook op, alleen.. die site krijg ik niet te zien. Ik zie "bezig met zoeken naar" en daarna die leuke 'de pagina kan niet worden gevonden'-melding. Dat heb ik met ongeacht welke site. Ook andere internet toepassingen, zoals MSN en Outlook, zijn niet te gebruiken.

Heeft iemand een idee?

Helaas.. was het maar zo makkelijk. Maar jammer genoeg werkt het niet.

btw: mijn subnetmask staat op 255.0.0.0, dat klopt volgens mij niet echt, of wel?

Laatst bewerkt:
Neuh, 255.0.0.0 zal beter kloppen (of 255.255.255.0 maar ik denk de eerste)

Typefoutje.. was een 5 vergeten, maar 255.0.0.0 is dus wel goed? Staat me iets van bij dat ik 255.255.255.0 had, maar kan me ook vergissen.. in elk geval werkt het niet :(

Kan het geen dns probleem zijn? Kan je bijvoorbeeld helpmij niet benaderen met http://212.204.228.112?

Wat een mooie kat staat er trouwens in je handtekening, ik heb eenzelfde type kat...

Geplaatst door hangmat
Kan het geen dns probleem zijn? Kan je bijvoorbeeld helpmij niet benaderen met http://212.204.228.112?

Wat een mooie kat staat er trouwens in je handtekening, ik heb eenzelfde type kat...

Nee, bij alle soorten verbindingen klapt hij hem er meteen uit..

[offtopic]En hopelijk komt de kat nog terug maar ben bang van niet :( [/offtopic]

Hoi Jen

Heb je bij internet opties>verbindingen> Lan , niet toevallig je proxy aan staan (staan alle vinkjes daar uit ?)

Hoi Roby,

Nee, Proxy staat uit.

Het gekke is dat als ik b.v. MSN aanzet, hij niet eens gaat zoeken naar verbinding, maar hem er meteen uitklapt als zijde 'er is geen verbinding' terwijl die er wel degelijk is.

Geplaatst door JoHnSteN
geen firewall/virusscanner?

wat voor adsl modem heb je.

Nee, toen dit probleem zich voordeed had ik nog geen firewall of virusscan geinstalleerd.

Adsl modem: Speedtouch USB (ja, USB, dumb me), maar die modem doet het gewoon, de ledjes zijn groen, en het heeft gewoon gewerkt, en na een reboot werkte het opeens niet meer.

En nu heb ik Windows Server 2003 geinstalleerd, verbinding was prima, en opeens, na een reboot, niet meer. Geïntegreerde firewall staat uit, geen andere firewall of virusscan geinstalleerd, ledjes branden, ik heb ook gewoon verbinding, maar geen pagina is oproepbaar, mail is niet op te halen en MSN werkt niet.. zeg jij het maar :(

Het lijkt wel of het systeem moeite heeft met een dualboot.. in mijn OS op C: (XP), werkt de verbinding prima, als ik op een andere partitie een OS installeer is de verbinding in die tweede OS eerst goed, en na een tijdje opeens niet meer. Als ik dan vervolgens herstart in XP is de verbinding weer prima.

HIER staan wat tips voor een usb modem.
En HIER staat wat over usb bij W98.

De voorkeur gaat uit naar ethernet , maar dat kost een nieuw modem en een ethernet kaart.

Ik hoop dat het nu wel lukt.

Groet speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan