Wel verbinding maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp dat het erg verwarrend wordt nu. De laatste stand van zaken (wijkt enigszins af van mijn vorige posting...excuses daarvoor):
- met netwerkkabel is het gelukt de router te configureren;
- draadloze verbinding tussen mijn Linksys netwerkkaart (WPC54G) en de Linksys router WRT54G is gelukt;
- router krijgt echter geen verbinding met internet, ook niet als ik de router met kabel verbind met mijn laptop.

:confused:

Tsja, dan gaan we weer terug naar basisinstellingen waar al eerder over gesproken is:
1. Open het configuratiescherm ('website') van de WRT54G
2. Ga naar Basic Setup
3. Zet het cc of cp nummer die athome je heeft vermeld als hostname. Zet ook de tijdzone goed (GMT+2:00)
4. Zet de rest van de instellingen zoals in de eerste bijlage.
5. Als je rechtstreeks aangesloten op het modem op je pc wel verbinding krijgt, clone dan ook het Mac-adres van de netwerkkaart in je pc in de configuratie van de router.
Dat Mac-adres achterhaal je op je pc met: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
Kijk naar de waarde naast Fysiek adres, dat is het Mac adres. Pas wel op: Je moet het fysieke adres van je LAN adapter hebben, niet die van je draadloze netwerkkaart.
Zie bijlage 2 hoe dat verder in te stellen (moet in sectie Setup -> Mac address clone: de optie op Enabled zetten en je Mac adres invullen).

Vergeet niet op Save Settings te drukken.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• wrt54g.JPG
    wrt54g.JPG
    41,3 KB · Weergaven: 77
  • wrt54g_clone_ip.JPG
    wrt54g_clone_ip.JPG
    32,8 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb nu alles precies zo ingevuld als de voorbeelden......en het werkt!!!

Ik kan nu weer buiten in de zon internetten :D

Hardstikke bedankt voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan