Wel verbinding, maar internet werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romiek

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2004
Een paar dagen geleden heb ik mijn laptop geformatteerd om er vervolgens Windows 2000 op te zetten. Ik heb mijn drivers geinstalleerd, maar ik kan geen internetpagina's openen of Outlook gebruiken. Dan wordt steeds gevraagd 'Work offline/Try again', terwijl het icoontje in de taakbalk (een computer met een rood kruisje) wel verdwijnt als ik de internetkabel inplug. Ik heb mijn verbinding al een aantal keer opnieuw ingesteld, maar niets helpt.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik eraan doen?

Dat is niet zo verstandig, voor je het weet heb je een virus te pakken. Maar hoe maak je precies verbinding? Via andere computer, modem, router etc?

Die link vond ik al in een oud topic, maar dat hielp ook niet helaas.

Geplaatst door megabit
Dat is niet zo verstandig, voor je het weet heb je een virus te pakken. Maar hoe maak je precies verbinding? Via andere computer, modem, router etc?

Heb je internet via de kabel/adsl?

Alle instellingen goed ingestelt? krijg je wel een ipadres?

Daar heb je gelijk in megabit, maar de firewall die ik vroeger gebruikte, haalde ik van internet (ZoneAlarm). Maar dat wordt moeilijk als ik niet op internet kan komen.

Ik heb kabelinternet en maak verbinding via een router.
Voor zover ik weet, heb ik alles goed ingesteld. Ik heb ingesteld dat hij automatisch een IP krijgt, en eerder had ik alles ook zo ingesteld dus ik snap echt niet waarom het nu niet werkt.

Heb je wel je in de internet optie het vinkje aangezet van nooit een inbel verbinding maken ?
meestal moet je als je deze omzet internet explorer opnieuw opstarten en zal je voor de laatste keer deze vraag krijgen

Ik heb het probleem gevonden. Een belachelijke fout, namelijk het streepje in de computernaam op de verkeerde plaats. Ik had alles wel tig keer nagekeken, maar klaarblijkelijk niet goed genoeg.

Bedankt voor alle hulp!

Ik heb hetzelfde probleem alleen heb ik de oplossing nog niet gevonden :(

Mijn zus en ik hebben allebei en laptop, als we onze kabel verbinding van onze vaste pc in onze laptop stoppen kan geen van ons beiden surfen. De laptop maakt wel verbinding via LAN maar kan de pagina's niet vinden :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan