wel verbinding, maar pagina niet geladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter 1957
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Klein probleempje. Ik heb adsl via demon en deze werkt goed. Werk met Windows XP. Als ik op de LAN klik wordt de verbinding direct gemaakt. Dat zie ik op het extrene modem en het verbindingspictogram op de taakbalk (100 Mbps). Toch kan ik dan niet direct op internet komen en ook geen post ophalen. Na een stuk of tien keer op een url klikken wordt eindelijk de pagina geladen en bij Eudora verschijnt geen foutbericht meer. Voor de rest heb ik een prima verbinding. Weet iemand wat ik niet goed doe?
Groet, gabrielle

Werk je met de Zyxel modem?
Via BBned of BabyXL

Greetz Patrick

Laatst bewerkt:
Patrick,

je kan zelf een bericht verwijderen.

Klik in het bericht op aanpassen en kijk bovenin (vinkje zitten en verwijderen)

Ik werk met een Zyxel modem. BBned of BabyXL zegt me helemaal niets. Wat is dat?
groet gabrielle

Geplaatst door gast0225
Patrick,

je kan zelf een bericht verwijderen.

Klik in het bericht op aanpassen en kijk bovenin (vinkje zitten en verwijderen)

Nooit te oud om te leren. :p :p

Greetz Patrick

Geplaatst door 1957
Ik werk met een Zyxel modem. BBned of BabyXL zegt me helemaal niets. Wat is dat?
groet gabrielle

Weet je welke firmware er in je modem zit?

Heb je het probleem elke keer nadat je je pc op heb gestart?

Zet je je modem altijd uit?

Greetz Patrick

Ik heb het probleem inderdaad elke keer als ik de pc opstart. Ook als ik de verbinding een tijdje heb verbroken en opnieuw verbinding wil maken. Mijn modem zet ik altijd uit, want ik doe ook veel op de pc buiten het internet om en wil niet constant verbonden zijn. Waar kan ik info over de firmware (wat is dat) vinden?
groet gabrielle

Elke keer wanneer je je modem uitzet, en daarna weer aanzet, reset deze zich.

Laat hem eens aanstaan, en herstart dan je pc.
Kan je nu wel gelijk surfen?

Wat ik bedoel te zeggen, is dat je pc eerder is opgestart dan je modem.

Greetz Patrick

Ik heb mijn pc opnieuw opgestart en dan heb ik het probleem inderdaad niet. Betekent dit dan gewoon een kwestie van geduld hebben? Maar waarom geeft het modem dan wel aan dat er al verbinding is?
groet gabrielle

Hij heeft pas verbinding wanneer het DSL lampje brandt, en het PPPoE/ACT lampje snel knippert, bij het ontvangen/verzenden van pakketjes.

Schaf je een goede firewall aan, en dan kan je gewoon altijd je modem aan laten staan.

Of configureer je modem als router, deze heeft een ingebouwde firewall.

Greetz Patrick

Verbinding

Echt verbinding heb je inderdaad nog niet, het plaatje in de werkbalk geeft alleen maar aan dat er een verbinding bestaat in op jouw netwerkkaart, dat is wat die twee computers zijn, de verbinding van jouw pc naar een andere pc, modem, rotuer noem het maar op.

iets anders is het niet.

grtjs jjw

Patrick, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik begrijp het nu beter. Groet, gabrielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan