wel verbinding, maar windows blijft verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
systray%20wlan.JPG

Zoals je op dit plaatje kunt zien geeft de SMC WLAN-monitor aan dat er verbinding is met het internet (=groen).
Maar het andere icoon geeft aan dat er geen verbinding is. Met als gevolg: Windows komt steeds tussendoor met de melding dat ie aan het proberen is verbinding te maken met het draadloos netwerk.
Was nog niet zo erg, maar pc is super-traaaag!
Word openen kost meer dan een minuut.
Internetpagina openen kost minuten...
Op de pc zelfde pagina in secondje, dus zit hem volgens mij in de laptop (-verbinding).

Even wat gegevens:
W-XP SP2, goed geupdate
laptop 256Mb
hd 30Gb
apparaatbeheer geeft geen fouten.

draadloos netwerk met SMC pcmcia kaartje
adsl via zonnet met e-tech wireless modem-router
Kaspersky antivirus en anti-hacker
hitman pro

Terwijl ik dit nu hier typ geeft icoon aan dat er geen verbindig is. Desondanks zit ik gewoon op internet en kan ik ook in mijn andere pc komen Da's één ding wat vreemd is.
Ook krijg ik dus de melding dat Windows steeds probeert vebinding te maken met het draadloos netwerk. Naar mijn idee is DAT zoeken de reden dat de laptop zo traag is voor wat betreft het werken op internet.
Downloaden gaat gewoon net zo snel als altijd, dus eea zit vol tegenstrijdigheden…

Ik heb gedaan:
systeem gescand met Kaspersky.
Hitman pro laten werken.
Systeemherstel wel eerst uitgezet en alles wat in Temp-mappen zat is verwijderd.

Ik weet eigenlijk niet meer waar ik het nu nog in kan zoeken, maar op deze laptop is eigenlijk niet meer te werken.

Iemand een goeie tip?

edit:
als ik de laptop opnieuw opstart is ie eerst heel lang bezig met zoeken naar ip-adres ed.
systray2.JPG

Laatst bewerkt:
Schakel de draadloze netwerkkaart uit, klik er op met de rechtmuisknop en kies voor de instellingen/eigenschappen.

Heb ik gedaan, Tiborv, staat nu in apparaatbeheer een rood kruisje doorheen. Wat nu verder?

Nu probeert die draadloze netwerkkaart niet constant een verbinding op te bouwen. Het zoeken naar een IP-adres zal dus ook niet meer gebeuren. Als het meezit scheelt dit in de snelheid.

Ik had ook problemen met m'n draadloos internet, en upsidaisy gaf me de tip om de wireless zero binnen XP uit te zetten
(start/configuratie/systeembeher/services.)

Misschien helpt het ook bij jou....

haha, jij bent een mooie...

je hebt gelijk dat de pc nu sneller is, word opent ie snel zat nu.

maar ik ben nu maar achter mijn pc gaan zitten want internetten/emailen is er zó niet bij.

lijkt me dus niet de echte oplossing. kun je nog iets bedenken?

ik heb de smc kaart weer ingeschakeld, zero uitgeschakeld.
Wat is er veranderd: in de systemtray geven nu beide iconen aan dat ik verbinding heb. Maar: dat hèb ik dus niet. kom niet op internet, kom niet in de andere pc.

vreemd is ook dat ie een geheel vreemd ip-adres geeft.
was altijd 10.0.0.7 met 255.255.255.0
en gateway 10.0.0.2
systray3.JPG

Ook signaalsterkte en kwaliteit van de verbinding geeft ie 0.

(ik heb hier geen draadvebinding op, nee. alleen pcmcia-kaartje)

Zou het kunnen dat je vanaf een andere draadloze router een adres hebt gekregen? Je zult waarschijnlijk niet de enige in je omgeving zijn met een dergelijk apparaat.

Een paar huizen verder heeft ook iemand een WLAN. Die zie ik hier ook in beschikbare netwerken als ie bezig is. Maar zowel hij als ik hebben eea beveiligd. Bovendien is ie nu niet thuis en zijn netwerk is ook niet beschikbaar.

Ik heb dat zero weer eventjes aangezet, na een halve minuut veranderden IP waarden weer in 10.0.0.7 ed. Geeft melding van een kwaliteit van de verbinding en Signaalsterkte: Uitstekend.
En ik heb inderdaad weer verbinding. Ben dus nu weer terug bij mijn oude instellingen.

Maar het oude probleem is er nog steeds: laptop en verbinding is weer supertraag!

Ik stuur dit berichtje door en prompt is het weer afgelopen, zie deze printscreen. waarbij het SMC icoon groen is...

Laatst bewerkt:
even een vraag over een andere boeg:

afgelopen half uur; SMC icoon is constant groen, geeft ook constant aan dat de verbinding Uitstekend is.

Windows-icoon dan weer OK, dan weer Geen verbinding. Ook nu weer: verbinding is weg, klopt met Windows-icoon. EDIT: en nu dus weer klopt dit niet...

Wat kan er de ooorzaak van zijn dat de verbinding steeds weg is? Ik heb nu de laptop naast de pc staan, ook de router staat hier bij op de pc-kast, Geen stoorzenders in de buurt wat mij betreft.

Heeft altijd zó prima gewerkt.
Waar kan ik dit nog in zoeken? XP-firewall staat gewoon uit.

edit\;
tegenstrijdigheid 1
tegenstrijdigheid 2

Laatst bewerkt:
Ik kick de\ze weer even omhoog, want is nog steeds niet opgelost.

Wat heb ik in de tussentijd gedaan:

De laprop met een kabel aan de router gehangen en werkt dan met àlles als een zonnetjes, gewoon, supersnel ook met internet. Bevestigd dat de problemen in het "draadloze deel" zitten.

2e pc die boven staat en af en toe maar op internet komt dmv WLAN-USB-adapter heeft dezelfde problemen mbt traagheid als de laptop.

Contact gehad met buurman Dorreboom: hij heeft sinds 3 maanden een draadloos netwerk, sinds enkele weken heeft ie een nieuwe router. Dat lijkt ons dus de oorzaak van de problemen!!! Sinds die tijd hebben wij te maken met die traagheid. Eerder stond hij dus ook niet bij ons in de lijst beschikbare netwerken.

Jaja, de oorzaak wordt dus steeds meer afgebakend. Maar wàt is nou de eigenlijke oorzaak???
Ik heb hier dan slechts éé ander draadloos netwerk in de buurt, voor zover ik weet. Hoe moet dat dan in de stad? En waarom pas problemen sinds hij die nieuwe router heeft.....

Wie weet raad???!!!

edit: wij hebben wlan 11Mbps. wordt dat misschien "verdrongen" door zijn netwerk???

Je kunt naturlijk je kanaal veranderen, zodat je daar in ieder geval minder verstoring door hebt. Moet minimaal 2 kanalen tussen jou en de buren zitten

er zitten 4 kanalen tussen, dus da's wel goed.

Ik blijf kijken en proberen, probleem alweer iets verder afgebakend.
Verbinding is inmiddels wel goed, geeft kwaliteit van de verbinding = uitstekend.

Maar...
rond het icoon van de verbinding in de systemtray blijft een klein geel bolltjes ronddraaien. Staat voor: netwerkadres proberen te verkrijgen.
En dàt(!) is waar het mis gaat: dat lukt niet en weg is de verbinding!

hm, dit geeft aan dat hij probeert van je wlan device een ip te krijgen. Dit krijgt ie alleen als ie bekend s bij dit apparaat. Oftewel het juiste mac adres in de wlan staat. Daarnaast moet je key in orde zijn. Wat gewbruik je voor beveiliging ?
wep of wpa ?

hm, als ik zo je details bekijk, je hebt een goede verbinding, je krijgt geen ip. Zit zeker in de beveiliging.
Als je deze uitschakelt moet er verbetering zijn.

Weet je in ieder geval iets meer.

Als het daaraan ligt werkt je toch met mac adres beveiliging.

dwz. alleen het mac adres wat jij opgegeven hebt mag verbinding leggen met de router.

suc6

Ligt voor de hand, maar toch is dat het niet. Ook als ik de firewall uit zet blijft dat "zoeken" hetzelfde.

Of bedoel je dat niet? Doel je op die WEP beveiliging?
Maar die kan ik toch niet uitzetten met dat andere netwerk in de buurt.

Die andere beveiliging: wil je even uitleggen hoe ik dat dan allemaal in moet stellen?

nee sorry, heb het niet over je firewall. Is niet echt belangrijk in deze.

Ik doel op de wep beveiliging
als je deze uitschakelt in je modem/router (wireless settings/encryption) en je schakelt in dat alleen jouw mac adres mag connecten (connection control/only authorized) , dan zit je de eerste 24 uur safe.
Een slimme hacker heeft na 24 uur je mac gekloond en kan dan binnen. Maar echte slimme hackers hebben geen interresse in jouw pc'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan