wel verbinding met draad, onmogelijk via draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
:o:o ook voor dit 'probleem' hoop ik dat de members van helpmij mij kunnen helpen.

Het gaat om het volgende: ik heb vorig jaar een draadloos netwerk geïnstalleerd, door 1 of ander gepruts van mijn kant, heb ik deze gereset. Niets aan de hand, installatie cd gedraaid (d-link dir 615) en via de kabels eindelijk contact met internet. Echter de laatste stap krijg ik echt niet meer voor elkaar: van de internetverbinding met draad (om zo op de router te kunnen inloggen) tot een draadloos netwerk met wachtwoord. Ik zie deze wel in mijn connectielijst staan, maar met het inloggen gaat het niet goed. Wanneer deze op de Pin vraagt (die heb ik uit het 'advanced wireless' van de router gehaald) is deze niet correct.

In de bijlage is een overzicht van de gegevens toegevoegd.

opm. worden de channels automatisch op elkaar 'afgestemd'
zou er een vinkje niet goed staan?
via de rationele weg, weet ik niet meer wat te doen.

b.v.d.

Jamez:)

Bijlagen

Hoi,

Met de installatiewizard vanaf de cd, wordt een wpa/wpa2 - psk sleutel aangemaakt.
Maar dan moet je waarschijnlijk diezelfde cd o.id. ook draaien op alle wireless-apparaten om die aan te maken voor de draadloze verbinding.
Kijk nog eens in de gebruiksaanwijzing hoe dat werkt.

aan het einde van de middag, zit ik weer achter de betreffende pc. Zal dan je suggestie proberen. Ik kan me echter nog herinneren dat na de installatie van de router met de pc middels 'draden' er geen vervolg kwam om dit dan ook draadloos in te stellen.

Maar ga het zeker even checken.

alvast bedankt!

gr. jamez

hoi,

ik heb gekeken om de installatie-cd, maar daar wordt enkele de mogelijkheid aangegeven om de bijgeleverde usb-netwerkadapter te installaren, terwijl ik gewoon een netwerkkaart in mijn laptop heb zitten, en wil gebruiken.

gr.jamez

Hoi,

Dat laatste betekent dus uiteindelijk precies wat ik bedoel: de installatie-wizard voor D-link geldt voor produkten van hun eigen merk.
Maar omdat je natuurlijk gewoon je ingebouwde netwerkkaart van je laptop gebruikt, werkt die installatie-wizard niet.
Je moet in de gebruiksaanwijzing kijken hoe je 'handmatig' je router configureert. Je kunt dan namelijk ook zelf een wpa/wps2 beveiligingssleutel invoeren zodat je weet welke dat is en je hem ook op je laptop in kan stellen.

beste Tée,

bedankt! ik heb het uiteindelijk handmatig gedaan (was ik in eerste instantie huiverig voor). en alles werkt weer perfect.

Nogmaals bedankt voor je snelle en kundige reacties:thumb:

Groeten,

Jamez

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan