wel verbinding met draadloos router, geen verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biegstra

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
34
Goedendag. In mij huis heb ik een aantal pc's. die maken allemaal via een draadloos betwerk verbinding en kunnen ook op het internet. Ik heb echter één pc waar ik dat niet voor elkaar krijg.

Die pc heeft WEL verbinding met het draadloze internet, dat wordt ook etjes aangegeven. Als ik echter Firefox of Explorer op een mailprogramma start dan krijg ik een verbindingsfout.
eerst kreeg ik een verbindingsfout, waarbij gezegd werd 'er is wel verbindign, maar met beperkte of geen verbindignsmogelijkheden'Doior zelf een IP adres aan te wijzen heb ik nu WEL die verbinding, maar dus geen mogelijkheid om naar internet te gaan.
Ik heb twee andere pc.s en die hebben bij de TCP/IP instellingen staan
- 192.168.0.100 (eerste PC) en 192.168.0.101 (tweede pc)
- 255.255.255.0
- 192.168.0.1 (standaard gateway)

Bij de derde pc heb ik hetzelfde ingevuld, maar nu met 102 als achtervoegsel. Ook heb ik een DNS adress, gelijk aan de standaard gateway ingevoerd. Het werkt niet.
Ook als is experimenteer met bovenstaande getallen, (b.v. de -0- in het IP adres verhogen, of de standaardgateway mniet met -0-1- laten eindigen, maar met b.v. 1.101) dan werkt het ook niet.

Wat kan ik doen om wel me het internet verbonden te raken op deze pc.

Groet, Biegstra
 
Verbreek de verbinding, rechtsklik op de verbinding, kies Eigenschappen. Vul de encryptiecode opnieuw in (vergeet ook niet het juiste type encryptie aan te geven), en probeer daarna opnieuw te verbinden.

Tijs.
 
Ik heb geprobeerd alles uit te zetten en weer aan, dat heeft niet de oplosing gebracht, nog andere tips en trucs?
 
Hallo Biegstra,

Het ziet er naar uit dat er een verkeerde netwerk sleutel is ingegeven. Dus even opnieuw invoeren met de juiste sleutel, en de netwerkinstellingen op automatisch laten staan.

Groetjes Erik Rothuis.
 
Hallo Andre,

Het is niet de bedoeling te reageren via email, want dan kunnen anderen verder niet reageren, en volgen. Dus post hier even je reactie die ik van je kreeg via email:

Dit is niet de oplossing van het probleem, ik heb dezelfde netwerksleutel ingegeven, er wordt daarna WEL aangegeven dat er verbinding is met het netwerk, alles lijkt te kloppen. het beeldschermpje in de werkbalk geeft netjes aan'er is verbinding met het netwerk AABBCC (de naamn van mijjn netwerk). Opstarten van Explorer, mail, mSN etc werkt echter niet.
Heb je nog andere ideeen?

Groet, Andre

Als je een verkeerde netwerk sleutel invoerd dan lijkt het alsof er verbinding is, maar je krijgt geen ipadres. Waardoor je de melding krijgt van "beperkte of geen verbindignsmogelijkheden". Doordat je de handmatig de ip adressen hebt ingevoerd, zal deze melding achterwegen blijven. Maar het probleem blijft dat je geen verbinding hebt met de router. Dit kun je kontroleren door START -> uitvoeren -> cmd toetsen en OK Klikken -> dan ping 192.168.0.1, als je 4 keer "Time-out bij opdracht." krijgt is er geen verbinding met de router.

Groetjes Erik Rothuis
 
Dank je wel,

e.e.a. geprobeerd en je hebt gelijk: 4 keer een time out!!!, dus geen verbinding met het modem.
- ik weet zeker wat het wachtwoord is, is namelijk mijn naam, daar kan de fout niet zitten volgens mij. Kan ik dat bij een ander systeem checken?
- ik heb nu alles weer op 'automatisch toewijzen IP adres gezet en dan krijg ik gewoon weer de melding "beperkte verbindingsmogelijkheden" en blijft er een time out komen bij pingen.

Wat te doen?
groet, Biegstra
 
Hallo Biegstra,

Als u zeker weet dat het de juiste netwerk sleutel is, zou het ook nog kunnen liggen aan een fout in de netwerk lagen van windows. Dit is te verhelpen door dit programmatje te draaien.

Mocht het daarna nog niet werken, zou je kunnen checken of de netwerk sleutel juist is op een van de andre pc's met draadloos.

Groetjes Erik Rothuis
 
Hallo Biegstra,

Als u zeker weet dat het de juiste netwerk sleutel is, zou het ook nog kunnen liggen aan een fout in de netwerk lagen van windows. Dit is te verhelpen door dit programmatje te draaien.

Mocht het daarna nog niet werken, zou je kunnen checken of de netwerk sleutel juist is op een van de andre pc's met draadloos.

Groetjes Erik Rothuis



Wat is dit voor programmaatje wan tik heb hetzlefde probleem. Via snapfiles is het alleen niet meer beschikbaar.



Alvast bedankt
 
Het programmatje heet WinSock XP Fix, hier de link.
 
Nog enkele andere mogelijkheden :

- als je de netwerkkaart laat zoeken naar beschikbare netwerken, staat dat van jou dan in de lijst en wat is de aangegeven sterkte?

- Is het netwerk niet beveiligd via mac-adres?

groeten,

webster18
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan