Wel verbinding met het internet maar geen internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuunhaa

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hoi!

Ik heb verschillende topics gelezen over het soortgelijke probleem die ik heb en heb ook allerlei soorten manieren geprobeerd om het probleem op te lossen maar het hielp niet. Ik heb alsnog geen internet ook al ben ik met het internet verbonden. Ik heb:

- de router opnieuw gestart
- de instellingen van mijn browsers gecheckt en geprobeerd firewall en anti virus uit te zetten
- ip adres handmatig ingetypt bij netwerken
- netwerkkaart gedeïnstalleerd en computer weer opnieuw gestart
- verbinding proberen te herstellen
- verbinding uitgeschakeld en weer ingeschakeld

Niks hielp :( Ik blijf in browsers te zien krijgen dat de webpagina niet beschikbaar is.

Hopelijk kan iemand mij helpen :(

Oh, ik heb trouwens draadloos internet via Gigaset adapter 108 en mijn provider is KPN

Hoi,

Oké, ga naar ''uitvoeren'' en typ ''cmd'' zonder aanhalingstekens. Er verschijnt een zwart scherm en typ daar: ''ipconfig'' (zonder aanhalingstekens) en maak daar is een screenshot van. Vervolgens probeer je ook eens te pingen naar Google. Dit doet je zo: ''ping google.nl'' (zonder aanhalingstekens). Ook hier even een screenshot van.

Gr,
J.

[smallIMG]http://i49.tinypic.com/15i9dvb.jpg[/smallIMG]

Sorry, het moest even zo aangezien ik geen internet op de pc heb nu

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze apparaten staan niet zo goed bekend.

Waarvan je in elk geval zeker moet zijn is dat de USB die je gebruikt geen hub is (verdeelstation) of front aansluiting.

Wireless Zero Configuration uitschakelen.
Bij XP: Start > Uitvoeren > services.msc intypen en in de lijst Wireless Zero Configuratie zoeken, rechts klikken en bij Eigenschappen Stoppen en vervolgens Uitschakelen.

Ik had trouwens altijd meer succes als ik de driver en het stuurprogramma van de fabrikant uitschakelde en Wireless Zero Configuratie juist inschakelde. Windows herkent adapters dan veel beter. Succes

Moet ik het uitschaken door bij eigenschappen > opstarttype > uitgeschakeld in te stellen?
En wat is een verdeelstation/front aansluiting? Haha sorry, ik weet bijna niks van computers.

Maar zou ik nu geen problemen meer hebben met mijn internet?

Ja, daar kan je services stoppen en (bij opstarttype) uitschakelen. De keuze Automatisch betekent dat dit door Windows mag worden ingeschakeld als er om gevraagd wordt. Er zijn dus drie "opstarttypes." Je krijgt best vaak met dit scherm te maken voor foutopsporing. Kijk maar eens bij logboeken naar de fouten die daarin vermeld staan, de meeste hebben betrekking op services, die vaak afhankelijk zijn van elkaar. Dit is meteen het volgende voor jou probleem. In de logboeken van Windows staan fouten en waarschuwingen genoteerd op volgorde van tijd. Zoek daarin eens naar relevante dingen op momenten dat je jou foutmeldingen krijgt. Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken uitklappen. Bij XP kan je rechts op fouten klikken en Eigenschappen kiezen voor de bijzonderheden (roep Google of DuckDuckGo te hulp bij vreemde namen en fouten) en bij Vista gebruik je Aangepaste weergave maar ziet het er wat moeilijker uit. Wen jezelf ook hier maar aan want Logboeken zijn belangrijk als er wat mis gaat of de computer niet goed werkt. Misschien heb je een probleem met de Plug and Play service.

Een verdeelstation of front aansluiting zit niet rechtstreeks op het moederbord maar met stekkertjes. Niet alle USB apparaten werken evengoed aan de voorkant als aan de achterkant. Een insteekkaart voor USB in één van de sloten van de computer kan ook minder functioneel zijn. Ik heb er toevallig net eentje gekocht met twee typen, de beste aansluiting zit dan op een net even wat grotere afstand van de rest. Een HUB is een verdeelstekker voor USB, dat kan een apart kastje zijn of bijvoorbeeld aansluitingen op je toetsenbord. Ook deze zijn niet voor elk apparaat 100 procent functioneel. Zoek of maak dus een vrije USB aansluiting aan de achterkant van de kast, niet zijnde een insteekkaart en doe het stekkertje niet per ongeluk in de Firewire aansluiting. Gebruik je niet de beste USB aansluiting dan weet je bij problemen eigenlijk nog niets. Vaak staat er in de handleiding van apparaten dat ze niet in een HUB kunnen.

De zaken die ik je aanraadt zijn bekende probleemoplossingen voor dit apparaat. Buiten dat, moet je altijd de icoon van Hardware veilig verwijderen gebruiken in het systeemvak want bij het uittrekken van USB stekkers stoppen deze adapters consequent. Je moet ze dan even uithalen en insteken. Verder veel succes maar het zijn slechte dingen en KPN moet zich er voor schamen. Alfred

Eehm ik heb een probleem: toen ik vanmiddag Zero Configuratie uitschakelde was er geen probleem (ook al had ik toen nog internet) maar net toen ik mijn pc opstartte had ik geen verbinding met mijn wireless internet en was ik verplicht om Wireless Zero Configuratie in te schakelen als ik mijn lijst met draadloos verbinding wilde zien. Dus nu heb ik het weer ingeschakeld. Wat kan ik nu nog doen?

Wireless Zero Configuratie is de Windows manier om draadloze verbindingen te maken en natuurlijk kan je die dan niet meer zien maar je hebt toch een driver van de adapter die je installeren kunt? Dat zou een functioneel stuurprogramma moeten hebben wat verbinding voor je maakt. Dat je die service uitschakelt betekent dat je Windows dit niet meer wilt laten doen. Je hoeft het Netwerkcentrum niet meer te gebruiken. Het is altijd of Windows of het meegeleverde programma dat je voor een WiFi adapter gebruiken moet.

Bij de 108 zit ook een zender/ontvanger welke op de router aangesloten zit? kijk dan bij de instellingen van de router of die deze gebruiken kan.

Eeh ik volg het niet helemaal :P Maar voor mijn draadloos internet had ik wel een cd-rom gekregen die ik moest installeren wat ik ook heb gedaan ja. Hoe bedoelt u met 'driver' ?

Nou... De driver is één op meerdere bestandjes waarvan in ieder geval eentje de .inf extentie heeft. Bij het detecteren van nieuwe hardware vraagt Windows naar die driver en wijs je die map aan. Windows installeert de driver dan en weet voortaan hoe die daarmee om moet gaan en welke bronnen het apparaat gebruikt.

Een stuurprogramma is een grotere verzameling bestandjes waarbij je echt een programma met instellingen te zien krijgt. Bij WiFi adapters vervangt deze de functionaliteit van Windows netwerk instellingen.

Jullie driver is gewoon tegelijk met het stuurprogramma geïnstalleerd. Je kan controleren of die driver goed gebruikt kan worden en aanwezig is in de lijst bij Start > Configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer. Klik rechts op het apparaat als je Netwerkadapters hebt uitgeklapt en controleer meteen bij Apparaatbeheer of USB Controller drivers aanwezig zijn. Of natuurlijk dat je de USB wél kunt gebruiken voor een pendrive.

Het stuurprogramma wat je hebt geïnstalleerd zul je nu moeten openen (bij een uitgeschakeld Windows Zero Configuration service). Het staat bij programma's of in het systeemvakje als de adapter in een juist USB contact zit. Let wel: Controleer of die installatie goed en volgens de regels in de gebruiksaanwijzing gegaan is. Anders nogmaals doen en wachten tot deze de adapter heeft herkent en ziet dat die er is.

Heel goed gecontroleerd. Als het apparaat niet goed werkte dan zou er een vraagteken of uitroepteken bij staan. Voor de driver weg te halen of om te weten welke driver er gebruikt wordt of een andere te installeren zou je rechts op een apparaat moeten klikken, Eigenschappen kiezen en de informatie op de tabbladen verder lezen.

Ik ga ervan dat dit dan wel in orde is en het toestel werkt maar ik zie dat je géén hub hebt voor USB2 en je nog de eerdere USB (1.1) zult hebben. Dit is een hele trage soort en ik vraag mij af of een WiFi adapter daar wel op kan werken. Raadpleeg de handleiding van de Siemens 108 voor de systeemvereisten op dit punt en let meteen ook op de Windows versie. Soms is dit XP met minimaal servicepack 2.

Je kunt dan waarschijnlijk het op de CDRom meegeleverde stuurprogramma openen en verbinding maken met Internet of als dat niet werkt dan een Nieuwe Internetverbinding maken waarbij de Installatie Wizard van Windows de verbinding tot stand brengt. Hiervoor ga je naar Configuratiescherm > Internetopties > Tabblad Verbindingen en Nieuwe verbinding.

In die volgorde. Anders even naar KPN, zij hebben duidelijke uitleg, een forum van gebruikers en een klantenservice. Hier zie je een animatie over wat je moet doen voor draadloos Internet: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/15587 Succes

Hoi! Ik denk dat ik toch maar es mijn probleem op de forum van KPN posten. Misschien kunnen zij mij helpen. Toch bedankt voor uw hulp!

Goede dag,

Aan je screencapture te zien werk de draadloze verbinding goed, dit omdat je google gewoon kunt pingen. Download dit programmaatje en voer het uit, dit hersteld je network stack. Na het uitvoeren van het programmaatje moet de pc herstarten.

Groetjes Erik Rothuis

Ik lees niet dat je het programma hebt geopend dat geïnstalleerd is met de CDRom. Werkt dit nu en wat zie je dan?

Het staat ergens op de taakbalk en heet: Gigaset Wlan Adapter Monitor. Hiermee configureer je de adapter en breng je een verbinding tot stand. Het heeft alleen automatisch al een verbinding gemaakt als er een Siemens router gebruikt wordt.

Hier is de gebruiksaanwijzing: https://gigaset.com/medias/sys_master/A31008-M1031-B101-3x-5419-USB_Adapter_108_nl_NLD_BEL.pdf

Owja, dat was ik vergeten in mijn bericht te zetten haha. Ik heb thuis even nagevraagd aangezien ik dat programma niet kon vinden, maar dat programma hebben we nooit gebruikt om verbinding te maken met het internet???? En nu ik dat programma open, krijg ik het internet ook niet gestart (na de handleiding te hebben gelezen).

Misschien als je Wireless Zero Configuratie weer uitschakelt. Dit had je meteen weer ingeschakeld en het is me niet helemaal duidelijk geworden waarom want je zou zonder deze service evengoed nog bedraad moeten kunnen Internetten.

Als je denkt dat het aan dit programma zou kunnen liggen omdat het helemaal niets doet, de-installeer het dan. Bij Start > Programma's heeft het een ingang met deze keuze. Schakel de service Wireless Zero Configuratie indien nodig weer in bij services door rechts er op te klikken en verander ook bij Eigenschappen het opstarttype weer in Automatisch. Geef Windows de opdracht sfc /scannow met de Windows CDRom gereed om eventueel in te voeren als dat nodig is. Windows controleert dan de beveiligde systeembestanden of die origineel zijn. Zorg ervoor dat Windows recente servicepacks en updates heeft. Sluit dan de adapter aan op de achteruitgang van de computer zelf, dus zoals gezegd niet voorop en ook geen USB op een insteekkaart. Klik rechts op het netwerk icoontje in de System-tray van de taakbalk (ik neem aan dat je die daar hebt staan) of open bij Configuratiescherm het Netwerkcentrum. Hier kies je Verbinding met een netwerk maken en je ziet daarna de gedetecteerde draadloze netwerken. Zie je die van jullie hier niet bij dan staat WiFi op de router uitgeschakeld. Na je keuze moet je de beveiligingssleutel ingeven. Ik neem tenminste aan dat die verbinding, bij de instellingen van de router, beveiligd is en kan je Internetten. Krijg je verbinding maar is Internetten het enige dat je niet lukt, dan ligt het aan de instellingen van de router. Het adres, voor in de browser, daarvan kan bijvoorbeeld zijn: http://192.168.2.254 Hier vindt je ook de in te voeren beveiligingssleutel (van web beveiliging meestal).

Ik heb zelf ook even een Siemens 108 aangesloten en kreeg het niet juist geïnstalleerd. Ik heb wel Vista en dat was er destijds nog niet. Ik kreeg foutmeldingen tijdens de installatie over de taal van patch KB822603 en het bestand gcc.exe kon niet worden gevonden. De meeste adapters werken niet goed met hun eigen programma maar bij problemen moet je dat toch eerst proberen. Windows herkende het apparaatje bij mij werkelijk zonder problemen en ik had meteen een verbinding dus doe het bovenstaande en meldt dan opnieuw terug waar precies het niet lukte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan