Wel verbinding met modem, geen internet op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernstig

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2003
Berichten
80
Beste mensen,

Het Cisco EPC3212 is vervangen omdat het geen teken van leven meer gaf. Sindsdien geen internet en mail op de PC.

Het modem zit bekabeld aan een Belkin Router. De WXP computer zit daaraan vast met een kabel. Er wordt op de PC aangegeven dat er een LAN verbinding is. Internet blijft draaien maar geeft geen website weer. De probleem oplosser geeft weer "De instellingen voor het netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd".

Ik achterhaal IP 10.15.107.144, subnetmasker 255.255.255.128 en Standard Gateway 10.15.107.129.

Het frappante is dat de router wel een draadloos netwerk uitzendt. Want een Android tablet en telefoon kunnen verbinding maken, maar dan werkt Internet en mail daar ook niet op.

Hopelijk is dit voldoende informatie om mij te helpen dit op te lossen. Het zal waarschijnlijk ook een kleine handeling zijn. Ben benieuwd naar jullie inzichten.

Ben nu bezig op een PC bij een ander. Kan dus niet elk moment kijken en als ik wat moet opzoeken of uitproberen kan het ook even duren voordat ik reageer.

Bedankt alvast.

Ernst
 
Reset de router eens (uitzetten, dan 30 seconden wachten, en dan weer aanzetten)
 
De procedure van UPC gevolgd bij de aanschaf van een nieuwe router?

Modem van de spanning, router eraf, na 30 sec/min modem weer sap geven, tot die helemaal klaar is met initialiseren, modem aansluiten zonder pc's, als die klaar is, pc's weer aansluiten.
 
Wel verbinding maar geen internet - vervolg

Alles uitgeschakeld en in gewenste volgorde opgestart. PC meldt wel LAN verbinding, er worden ook pakketjes verzonden en ontvangen. Maar IE opent startpagina van Google niet.

Na draaien van probleemoplosser rode melding bij HTTP, HTTPS en FTP fouten.

De router is bereikbaar door in adres balk van browser 192.168.2.1 te tikken. Alles doorgenomen, maar het lijkt normaal te zijn qua instellingen. Overige Devices, die via draadloos contact maken, hebben zelfde IP adres, maar dan opvolgend eindigend op 2, 3, 4 en 5. Als ik op die devices internet opstart blijft deze ook hangen.

Heeft het modem ook een IP adres en zo ja, hoe kan ik dat benaderen?

Kan het zijn dat de firewall iets blokkeert? Ik heb die zelfs uitgeschakeld, maar dat geeft geen oplossing.

Zelf denk ik dat het aan het IP adres van het modem ligt, maar ik heb daar geen verstand van of dat bestaat en hoe ik dat kan benaderen.

Wie oh wie heeft suggesties?

Ernst
 
Bij een Aris modem is dat 192.168.100.1 maar die zie je alleen als je ook telefonie hebt, je hebt er niets aan, er staat geen ip adres in.

Kijk in de router bij wan, daar staat het ip adres en de dns adressen, die laatste zijn ook van belang om internet te hebben.

In de pc zou dat bij ipconfig via cmd het routeradres dienen te zijn evenals de gateway.

En een suggestie is, bel UPC.
 
In al zijn wijsheid heeft het modem besloten weer op de reguliere wijze te gaan werken.

Ik zal de zaak op opgelost zetten.

Bedankt voor het meedenken.

Tot het volgende probleem, want dat zal zeker komen bij computers.

Ernst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan