Wel verbinding met netwerk niet met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie dat iedereen hier zich focust op het verkrijgen van een ip adres. Voor mensen die met een statisch ipadres werken en dus NIET met DHCP, die hebben altijd een ipadres. Dus het checken van het ipadres biedt geen exta informatie. Om toch te controleren of je ECHT verbonden bent met je router, kan je best proberen inloggen op de setuppagina van je router. Meestal is dat iets in de aard van 192.168.1.1. Als dat lukt ben je verbonden met je router en communiceert je laptop/desktop ook echt met je router. Als je niet op die pagina geraakt, dan ben je niet ECHT verbonden met je router. Dit als truc voor mensen die met statisch ip werken om te zien of ze verbonden zijn met hun router. Deze truc geldt natuurlijk ook voor mensen met een dynamisch ipadres.

Geen internet: Ik geraak wel op setuppagina router (192.168.x.x)
Wel internet: Ik geraak er niet op.

Dus hetgeen je wil zeggen is dat ik of een statisch of een dynamisch ipadres heb en niet echt communiceer met mijn router of zoiets.
Mijn laptop communiceert dus niet met mijn router, maar ik moet er toch sowieso langs om aan de modem te geraken?

Laatst bewerkt:
internet met beperkte toegang

Het is opgelost door de printer te resetten!!
Bedankt!

Ik heb nu sinds enkele dagen ongeveer hetzelfde probleem, maar het wordt steeds erger. Ik krijg er wel de melding bij "internet met beperkte toegang". Voorheen nooit problemen
De printer resetten?

Groeten Thei

brandt het lichtje van internet op je modem(router)?
meestal is het eerste lichtje 'power', het tweede 'adsl', het derde 'internet'
brandt het niet, probeer dan power uit , een minuut of zo wachten, power terug aan

demeyer

Oops! Ik bedoelde de router eigenlijk. Er is normaal gezien een klein knopje dat je kan induwen met een bik. 7 seconden inhouden en de router is gereset. Dit kan natuurlijk verschillen van router tot router. Dit kan je normaal gezien wel opzoeken met google.

Ik zei printer omdat ik ook problemen had met de printer. Ik was blijkbaar wat in de war :s

ps: Met enkel power uit en aan doet het het niet. Alleszins toch voor een korte periode, maar na een volgende reboot was er weer geen internet. De router volledig resetten heeft het probleem bij mij opgelost. Let wel dat je je netwerk opnieuw moet beveiligen enzo.

Tip: ik heb gezocht naar 'belkin wireless g router resetten'

Laatst bewerkt:
ik had mij inderdaad afgevraagd wat die printer daar kwam doen

demeyer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan