Wel verbinding met router, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DuJam

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Berichten
17
Goeiedag,

Ik ben zo'n geluksvogel met weinig computerproblemen, maar nu heb ik er toch 1 :)

Ik heb een notebook van MSI met Windows 7 en McAfee. Altijd probleemsloos, tot na een update van de McAffee software gisteren. Na herstart van notebook kreeg ik geen verbinding meer met internet. Gek genoeg heeft de notebook wel verbinding met de router. In de statusbalk ziet ik de signaalsterkte indicator oplichten. Er staat echter een geel driehoekje met uitroepteken bij en hij probeert zich steeds te identificeren met het netwerk. Wat dus niet lukt.

Ik heb McAffee gede-installeerd, helpt niet. De Network Trouble Shooter geeft geen problemen met hardware aan. Ipconfig laat het veld 'Default Gateway' leeg. Wifi en netwerk werkt wel, iPhone en 2 andere laptops geven geen problemen.

Heeft iemand enig idee wat er gebeurt kan zijn en hoe dit op te lossen?

Tnx!
 
Snap er weinig van...

Als ik bij TCP/IPv4 of TCP/IPv6 kijk zie ik helemaal geen IP instellingen, alle velden zijn leeg?
 
ja,dat klopt
Onder dhcp blijven die velden leeg.
 
Ok, da's dus normaal...

Als ik de notebook overigens met een LAN kabel aansluit heb ik hetzelfde probleem...
 
Die moet ik even elders downloaden en overzetten, dat kan ik hier niet. Heb thuis wel USB stick, kan hem daar opzetten en dan overzetten op de notebook... :)
 
waarom kan het daar niet, je hebt toch een internet verbinding?
 
Ja, op een vaste PC. Kan 'm hier wel downloaden, maar moet hem dan toch op de notebook kunnen overzetten voordat ik die tool kan draaien?
 
Duurde even, maar daar ben ik weer...

Helaas biedt de Mcafee tool ook geen soelaas, probleem blijft bestaan.

Update van de driver voor de 802.11bgn 1t1r mini card wireless adapter helpt ook niet...

Iemend nog een ander ideetje?

Tnx!
 
Heb notebook paar keer uit gehad en ge-restart.

Hoe kan ik een ingebouwde adapter aan en uit zetten?
 
Wat Haaren101 bedoelt is je internet router eens een 30-tal seconden vd stroom halen.
Als je in de router kan inloggen zou ik eens kijken welk ip-adres bereik deze via DHCP uitdeelt en de network adapter van je probleemmachine geef je dan een vast ip-adres dat buiten het bereik van de DHCP-reeks ligt.
Bv. je router deelt adressen uit via DHCP van 192.168.1.100 tem. 192.168.1.199 dan geef je je notebook een vast adres tss 192.168.1.2 en 192.168.1.99
Je router zelf heeft als adres waarschijnlijk zoiets als 192.168.1.1 of 192.168.1.254
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan